Gå til innhold

Jobben min fortener ikke meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber i en stor, velkjent bedrift her i landet. Bedriften har god inntjening, og godt rykte på seg, Tusenvis av nordmenn jobber for dem.

Vet ikke hvordan det står til i de andre avdelingene rundt omkring, men våres må være den mest korrupte med de mest manipulative/uproffe/useriøse idioter i toppen,.....

Vår avdeling er en av de som drar inn mest, og bruker minst penger... Grunnen til det er enkel, det jukses med lønninger. En time forsvinner her, en annen der. Jobbet du til fem på halv fem sa du? Du får ikke lønn mer enn til fire, selv om du har rett på det.

Sjefer lyger ang lover og regler, og folk får ikke overtidsbetalt som de har rett på.

Noen av de ansatte blir sett ned på, og de får mindre betalt for samme jobb som andre gjør, selv om utdanning/mangel på utdanning er lik.

Etter å ha blitt "tråkket ned i skitten" i mange år, synker selvtillitten, og det er ikke bare bare å lete etter ny jobb....

Jeg føler så med mine kolleger, som jobber helsa av seg i denne dritt-jobben, og får ingenting igjen for det, utenom en lønn som er for liten.

Egentlig vil jeg bare henge ut hele avdelingen her, og de som ødelegger for de snille, gode kollegene mine. ALLE her inne kjenner til bedriften, hvertfall merkenavnet, noen/kanskje flere her inne kjenner til avdelingen. Mest sannsynlig er her noen som er ansatt i samme bedrift, kanskje til og med i samme avdeling..

Jeg skal videre, jeg finner meg ikke i slik behandling. Jævla, korrupte drittjobb. Jeg skulle dratt da jeg fattet mistanke og magefølelsen ble dårlig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jobber du på samme jobb som meg??

Skrevet

Høres dessverre velkjent ut det der! Mange steder som fungerer på tvilsvarende måte :(

Skrevet

Hørtes kjent ut ja, kan du ikke bare si navnet på kjeden da? Henger ikke ut noen for det.

Skrevet

Nei, jeg kan selvfølgelig ikke si navnet..

Jeg tar ikke sjansen på å bli "oppdaget" ved at jeg lufter hjernen her inne. Jeg er avhengig av en god (eller hvertfall ok standard) attest, da jeg har jobbet der en stund.

Dessuten vurderer jeg å gå videre med informasjonen, for å få ordnet opp i rotet.

Til deg over, det er godt mulig vi jobber på samme plass...hvem vet? Skjer det samme hos deg også?

Hi

Skrevet

Må bare si at jeg likte overskriften din!!! Det er det beste klageinnlegget jeg har lest her inn.. Stå på:) Ikke ironisk hvis dere trodde det.

Skrevet

Jobber du i en butikk? Kiwi, Elkjøp... hmm.. Jysk?

Skrevet

Ja, største avdelingen med mest omsetning. OG den avdelingen med mest rot og faen, det er jeg helt sikker på!

Skrevet

Jeg jobber i administrasjonen i en norsk kommune og opplever det samme. Så jeg slutter nå etter bare et år i jobben. Skjønner ikke at så mange finner seg i slike uholdbare arbeidsforhold. Er jo derfor ledere kan ture fram på denne måten mot de ansatte.

Skrevet

jeg jobber også i en bedrift med sånne forhold.... :(

Skrevet

JEg har jobbet på et sånt sted. De ansatte fikk 30 kroner mindre i timen enn tariff og fagforeningen måtte gå til media for å få sjefen til å skrive under tariffavtalene, selv om alle var organiserte.

Ble tatt ut i streik også.

De skylder meg dessverre 30 000 i overtid som jeg aldri fikk, men nå har de gått konkurs så jeg kan ikke gjøre noe med det.

Gikk til advokat med de ble nedlagt like etter...

Skrevet

Da kunne du levert inn krav til bostyrer og fått lønn du har krav på fra lønnsgarantifondet. Uavhengig av verdier i boet..

Vet ikke om det er lenge siden, om det er for sent n�

Skrevet

Har aldri jobbet et sånt sted selv, heldigvis, men det der høres forferdelig ut. Stå på, håper du finner en jobb etterhvert som fortjener deg :))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...