Gå til innhold

Bare jeg som ikke liker halloween?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes julebukk er mye koseligere.

Jeg oppfordrer ikke vesla til å kle seg ut som et monster og skremme livet av bestemor og true seg til godteri. Eldstejenta ble "dratt med strømmen" da hun var i rette alderen og jeg regner med at vesla også kommer dithen en dag. Men inntil da overser jeg glatt denne dagen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg aksepterer at man har forskjellig syn på Halloween ;) Blir for dumt slik du beskriver det. Når gutten min blir eldre skal han få feire det hvis han vil.

Skrevet

Dette har vært et rykende hett tema i dag:-)

Jeg liker ikke Halloween noe særlig selv, men jeg liker jenta mi:-)

Og jeg synes hun fortjener å ha litt moro i en ellers så grå og kjedelig høst-hverdag.

Så derfor synes jeg det er helt greit at hun kler seg ut og tigger snop:-P

Skrevet

Hva er det som er så gale med halloween? Er det den amerikaniseringen? Eller det at de ringer på til folk og "truer" til seg snop?

Dere kan jo gjøre som meg neste år. Lage en liten fest for ungene, så blir det halloween uten at de ringer på til naboer som ikke vil ha besøk av små monstre og hekser.

Skrevet

Jeg vet egentlig ikke.....Er vel litt pga av "amerikaniseringen" og litt det kommersielle ved det. Og måten det blir feiret på, tror jeg. Er vel kanskje litt gammeldags av meg. Lurer på hva som er for dumt ved å mene det, egentlig????

Jeg kommer ikke til å nekte vesla mi å gå når den tiden kommer. Når hun begynner på skolen og gjerne vil gå sammen med venner. Men jeg kler henne ikke ut som et lik i kveld og går sammen med henne og oppfordrer henne til å skremme fra bestemor godteri. (slik som ei mor gjorde med 3-åringen sin her.....) Det var et grufullt syn.

Skrevet

Ingene her er ikke skremmere på Halloween. Langt i fra alle kler seg ut skumle heller.

Og de sier: "Knask eller kneeeeep" mens de hylskratter i munnen på hverandre.

Ser ikke det gale i det, egentlig. Uskyldig moro:-)

Skrevet

Hadde mange koselige "skjelett" og hekser på døren idag, høflige var de også. Da jeg sa at jeg måtte gi litt til hver pga mange som kom innom, sa de at de alle trengte ikke å få for de delte seg imellom uansett etterpå. Jeg hadde bare høflige og søte unger på døren som takket pent for så lite (gav kanskje bare en gullpenge el en tyggis til hver). Fine kostymer hadde de også.

Skrevet

liker heller ikke den skikken. Unger som kommer og tigger godteri eller truer med å herpe huset ditt. Usmakelig!

Skapt av handelsstanden for handelsstanden.

kommer aldri til å oppfordre barna mine på noen måte til knask eller knep.

Julebukk synes jeg er koselig da!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...