Mimi82 Skrevet 31. oktober 2008 #1 Skrevet 31. oktober 2008 Er det noen som har lyst til å dele litt erfaringer med meg? Mamma råder oss til å skaffe oss det, da hun mener det er en veldig grei mulighet til "avlastning" til bruk i blant. Søstra til sambo er utdannet førskolelærer, er styrer i barnehage og har ganske sterke meninger om saken; hun er veldig i mot bruk av lekegrind og mener det er passifisering av barna. Jeg vet ikke riktig hva jeg skal tro, har ingen erfaring med det så vet liksom ikke helt hvem vi skal høre på... Noen som har noen erfaringer her?
meg og gutta Skrevet 1. november 2008 #2 Skrevet 1. november 2008 Hei Det spørs litt på flere ting. Til nummer en hadde vi ikke lekegrind. Da bodde vi i en toroms på ett plan så det var ganske oversiktlig og greit. Og en unge klarer man å passe på uten lekegrind, selv om det kan være slitsomt. Hvis jeg f.eks måtte på do satte jeg han et par minutter i sprinkelsenga. Jeg var som søsteren til samboeren din egentlig litt skeptisk til "å sette barna i fengsel" :-) Men da nummer to kom fant vi ut at vi var nødt til å ha lekegrind. Først og fremst av sikkerhetsgrunner. Det er 16 måneder mellom våre og hvis en av oss var alene med dem og f.eks skulle lage mat var det helt avgjørenede å kunne legge og senere sette minstemann i grinda en liten stund. Den har ikke blitt brukt mye her hjemme hos oss. Til det har vi for aktive barn som får lov til å utfolde seg, leke og rote i skuffer og skap og ha det moro. Minstemann har også alltid blitt tatt opp straks han ikke ville være i grunda mer, men innimellom når han har vært sliten så har han faktisk syntes det har vært ganske deilig å sitte der å pludre. Nå er han 11 måneder og har begynt å gå og er ikke interessert i grinda lenger, så nå ryddes den bort. Så min konklusjon er at en lekegrind kan være grei å ha, men ikke nødvendig med ett barn. Og at så lenge den blir brukt med måte så gjør det ingen skade. Ingen av barna mine har vært passive for å si det sånn :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå