Gå til innhold

Etter mye om og men er endelig navnet bestemt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten vår har fått navn i en alder av 6 mnd og det ble til slutt John-Ivar. Nei han er ikke oppkalt for dere som lurte på det..

Synes det var litt orginalt, stilig samtidig som det ikke er mange som bærer det navnet i dag.

Hva synes dere om navnet jenter? vi synes det er så kjedelig med marcus og jonas og alle de andre 10 på topp navnene...

John-Ivar er verdens fineste og skjønneste gullunge.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så gutten har vært navnløs i et halvt år?

Spesielt spør du meg!

Ikke et navn jeg ville valgt.

Skrevet

Og hva har du kalt ham i mellomtiden..?

Skrevet

Kjempestilig.

Dere har faktisk et mye mer originalt navn enn de som tror de er originale. Denne gutten kommer garantert ikke til å treffe noen med samme navn. Kjempefint! Originalt. Dere har faktisk vist at dere ikke følger moten. Stå på. Jeg har et navn som da jeg var liten var gammeldags og originalt. Da ble jeg ertet av alle Ninaene og Bentene.

Nå er mitt navn blitt et motenavn og nå ler Ninaene og Bentene av John Ivar. Er litt irritert på de som tror de er så originale og så følger de strømmen mer enn noen.

Skrevet

Synes bindestreken var veldig rar. Det er to lette navn som en uansett vil bruke sammen. Det er jo ikke noe orginalt og jeg kjenner et par. Liker ikke så godt dobbeltnavn, men de er to utrolig flotte navn.

Skrevet

Hei.

Til nå har han bare hett lillegutt.

Vi har tygget lenge på John-Ivar og endelig fikk vi bestemt i går og i dag (ungen er 6 mnd i morgen) sendte jeg inn navnet til registrering i folkeregisteret. Bedre sent enn aldri...

HI

Skrevet

Det var synd du ikke ventet! Dersom du ikke sender inn noe navnevalg innen en viss tid blir barnet tildelt et navn. Hadde vært artig å vite hva de velger. Tipper Jens etter Stoltenberg:) Eller Kristin hvis jente?

Skrevet

Både Jens og Kristin er jo veldig fine navn da.....

Det er verre hvis det hadde blitt kongen sitt, Harald.

Skrevet

SERIØST?? Noen som har opplevd å bli tildelt et navn? hahaha!!

Gjest nanny carrie
Skrevet

Ja, folkeregisteret er så dumme at de gir en liten unge et etternavn til fornavn.. :-)

Skrevet

Harald er vel ikke så ille. Leah Isadora, derimot - ugh.

Skrevet

Ja.

Vi klarte aldri å bestemme oss, det vil si vi ble aldri enige om navnet og det ende med at vi faktisk søkte folkeregisteret om tildeling av navn.

Navnet vi fikk tildelt, ble Linn og det heter jenta vår den dag i dag.

Det kunne ikke passet bedre til henne så glad vi gjorde det på denne måten!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...