Madamina Skrevet 31. oktober 2008 #1 Skrevet 31. oktober 2008 Fikk bare lyst til å dele litt erfaringer fra fødselen jeg nylig hadde. Denne gang var jeg opptatt av å bevege meg mest mulig og ikke bare ligge der paralysert som jeg gjorde sist. Fødselen gikk fort og der var god smertelindring i bevegelsene. Satt på kne i badekar eller i sengen og vugget med hoftene for å på en måte slippe barnet mer ned i bekkenet. Badekar var deilig!!! Jeg prøvde å fokusere på noe annet på de siste lengste åpningsriene (visualiserte og gjorde telleregler). Jeg har født før og leste meg opp mye denne gang, men hadde av en eller annen grunn ikke fått med meg dette: At barnet sklir opp igjen mellom pressriene. Dette for å tøye skjeden. Jeg ble litt utålmodig av dette (hadde litt dårlige pressrier og ingen smertelindring som helst) så jeg orket ikke at han skulle skli opp igjen. Presset derfor på som besatt,- og revna dermed. Så stor beundring til de som klarer å beherske sakte pressing og at barnet sklir opp igjen etter hver pressri. Herlig å skrike i vei på åpningsriene, men under pressriene må man visst holde kjeft for å bruke mellomgulvet riktig. Fantastisk god hjelp i å la barnet suge på brystet så kjapt som mulig etterpå) Ammingen går som en lek (slik skjedde det ikke sist). Fødte uten bruk av lystgass denne gang,- var mye klarere i hodet både under fødselen og i dagene etterpå. Herlig med sportsdrikk!! Føn underlivet under renselsen. Det blir så fort kløe og sopp av å gå med bind i dagesvis. Nattbindene på sykehuset er ikke så behagelige som de man kan kjøpe med "vinger". Lykke til! Jeg fødte for andre gang. Det gikk 1 time raskere enn sist. 3,5 timer fra innskrivelse til tassen var ute.
Lilje74 Skrevet 31. oktober 2008 #2 Skrevet 31. oktober 2008 Takk for tipsene! Føler at noe er på gang, så dette var rett øyeblikk for meg...
Leonella777 Skrevet 1. november 2008 #3 Skrevet 1. november 2008 Å tusen takk for disse tipsene!!! Spesielt det med at barnet sklir opp etter pressrier, er nemlig drit-redd for å revne, så det skal jeg huske på!! TAKK og lykke til videre med lille gullet ditt <3
Novemberknøttprøverigjen Skrevet 1. november 2008 #4 Skrevet 1. november 2008 Takk for tips!! Dette skal eg hugse på! Det er så kjekt med fokus på det positive!!!
The_Baby_Container_4Trimester Skrevet 1. november 2008 #5 Skrevet 1. november 2008 Min baby ville bare ikke ned i bekkenet han... etter to timer med pressveer ble det keisersnitt. Og de to timene sto jeg på alle mulige måter, i stedet for å ligge... Ikke alltid det funker dessverre. Men LYKKE TIL alle dere som skal føde. Har inntrykk av at min case var litt spesiell :-P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå