Gå til innhold

B vitamin mangel. Erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har veldig lite B vitamin og orker nesten ingenting om dagen. Har fått piller som jeg startet med i dag men lurer på når jeg er "på bena" igjen? Regner med det tar en god stund egentlig. Huff- når man ser mørkt på å være alene med barnet sitt i 1,5 time føler du deg rimelig hjelpeløs.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg har slite med at eg er trøtt og sliten, er litt usikker på om det blei sjekka b vitaminer når eg var hos legen nå skal sjekke opp ustabil mage og ting som går rett i gjennom osv. Ventar på brev fra sjukehuset til vidare utredning. MEN eg har tatt b vitaminer nå for å prøve om det hjalp, og eg merkar dei dagane eg har gløymt å ta dei, er ikkje så pigg da og vil legge meg i seks tida osv.

Så eg trudde du ville merke forskjell ganske fort. Det er jo vannløslig så det du evt tar for masse vil bare bli skyllt ut av systemet ditt så det blir "forbruka" fortløpans hvis du skjønnar meg. Da i motsetning til D vitaminer som er fettløslig som blir oppbevart i kroppen.

Lykke til!!

Skrevet

Eg skal sjekke b-vataminstatusen min (samt jernlagre) i neste veke fordi eg og er aldeles utslitt og orkar ingen ting.

Hadde det på same måte for eit par år sidan, mangla då jern (hadde ca ingen jernlagre igjen). Det tok nokre veker (3-4, så vidt eg huskar) på kraftige jerntablettar før eg var meg sjølv igjen, går ut ifrå at det tar nokre veker med b-vit og...

God bedring!

Skrevet

Meiner å ha hørt at jern er litt verre å ta opp i kroppen mot b vitaminer........ Eg blir fort bedre når eg tar b vitaminer og merkar det fort hvis eg ikkje tar dei om morgon. Eg ventar på gastroskopi grunna mage problemer og så sliten at eg kan sova heile dagen for så å legge meg att i halv ti tida og sova heile natta. Masse av maten går rett i gjennom, ufordøyde salat blader kommer ut att........ Føler at eg ikkje tar opp næring slik at eg får energi. Hjelper med b vitaminer men magen er like i ulage som før. Tre ganger på do med nr 2 før kl 11

Skrevet

Jeg hadde B12 mangel, og fikk sprøyter for det. De hjalp veldig fort.

Skrevet

Hei. Jeg har mangel på vitamikn B12. Legen min fant ut at kroppen min ikke klarer å ta til seg dette vitaminet. Derfor får jeg sprøyter for dette hver 3. mnd. Dette er noe jeg antagelig må gjøre resteen av livet. Men det er det verdt.

Jeg merket mangelen ved at jeg var så trøtt og sliten hele tiden. Fikk aldri nok søvn. Det var virkelig ille. Jeg sovnet tilogmed på jobb... Orket rett og slett ingen ting.

Nå, etter at jeg får B12 sprøytet rett i muskelen, har jeg ingen plager. Energien er tilbake!!! Har nå holdt på med sprøytene i ca 3 år.

Kanskje du bør sjekke hos legen igjen om en stund om tablettene du har fått virker. Og er mangelen der fortsatt, kan det jo være at du trenger å få sprøyte(om det er B12 du mangler da;)

Uansett, lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...