Hb31 Skrevet 31. oktober 2008 #1 Skrevet 31. oktober 2008 Er så spent på når jeg kan få høre hjertelyden.. Noen så hvet?
Maiprinsessa06♀&Maiprins09♂ Skrevet 31. oktober 2008 #2 Skrevet 31. oktober 2008 Jeg fikk høre hjertelyden da jeg var 11+4 hvertfall...)
Hb31 Skrevet 31. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 31. oktober 2008 ååå....for idag var æ på kontroll,er 13uker på Søndag å legen fant ikkje hjertelyd...Syns d var veldi rart,eller? Har en dåli følelse etter heile timen idag æ...........
tubaluba Skrevet 31. oktober 2008 #4 Skrevet 31. oktober 2008 Hei Jeg fikk høre hjertelyd i uke 7 (innvendig ul) og i uke 11 (utvendig), de sier det er vanskeligere å finne på utsiden enn innsiden så tidlig. Det går sikker bra for det om, er det lenge til du skal på sjekk igjen? mvh
Hb31 Skrevet 31. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 31. oktober 2008 Var på Tirsdag,pga høyt blodtrykk...Så skulle kåm tilbake idag for å ta et nytt blodtrykk,idag var d så høyt at legen ikkje ville skriv eller sei mæ korr høgt d var,så blei fulgt til behandlingsrom hvor jeg måtte ligge på benk i 15 min foor så å ta nytt blodtrykk...Da skulle jeg få høre hjertelyden(utvendig) men fant ingenting... Skal tilbake på Fredagen i neste uke.. Er i et såkaldt "høyrisiko svangerskap" som di kaller det........
Maiprinsessa06♀&Maiprins09♂ Skrevet 31. oktober 2008 #6 Skrevet 31. oktober 2008 Legen sa til meg at han ble overraska hvis vi fant hjetrelyden. For det var visst ikke vanlig å høre den så tidlig.. Så det er nok helt sikkert ikke noe farlig skal du se... Ta deg en tur til jordmor eller lege om en ukes tid, så finner de den helt sikkert! )
VinterSol+2 Skrevet 31. oktober 2008 #7 Skrevet 31. oktober 2008 jeg er 15 uker, og fant ikke hjertelyden, som jeg sutrer over i et innlegg her... etter bilkollisjon. -men jordmor sa det var helt normalt, har litt med kroppstype å gjøre osv. dessuten er det mange leger som ikke er så flinke til å finne hjertelyden, altså! så de fleste vil ikke sjekke etter hjertelyd utvendig før etter at du er 14 uker på vei, nettopp for å unngå sånne opplevelser som du hadde i dag. dersom feks ungen snur seg med rumpa innover når du er 13 uker på vei, klarer du ikke høre hjertet. så bare pust ut, du skal se ting er som de skal!
manne86 Skrevet 1. november 2008 #8 Skrevet 1. november 2008 jeg er nå 13+1 uker på vei å har kjøpt meg baby watcher. Fikk den i går hørte den nydligste hjertelyden i verden:)lå på 155 slag i minuttet.Mamma som er jordmor, sa det er en myte om at sterk og høy hjerte lyd tyder på gutt:)hehe Anbefales på det sterkeste!!!www.babywatcher.no
har 2, venter aprilbaby:) Skrevet 1. november 2008 #9 Skrevet 1. november 2008 Legen min prøvde høre etter hjertelyden da e var 12+4 men fant den ikke. Det var ikke unormalt.. De finner den som regel ikke før rundt uke 16 som regel sier de.. Var hos jordmor på onsdag, var da 16+5 å fikk høre hjertelyden.. det var en lettelse etersom e ikke kjenner så veldig mye til noe liv ennå.
2009baby!!!! Skrevet 1. november 2008 #10 Skrevet 1. november 2008 Jeg hørte hjertelyden hos legen da jeg var 11+0 men det er visst veldig vanlig at man ikke klarer å finne lyden så tidlig, uten at det trenger være noe galt!
Storebror & Lillesøster Skrevet 1. november 2008 #11 Skrevet 1. november 2008 Da er moren din den eneste jeg har hørt som har sagt det,de sier jo somregel at 120-140 er guttelyd og 140-160 er jentelyd.det sår på kjerringrådsidene for kjønn også,første gangen jeg har hørt det,men tror uansett ikke at det stemmer,min gutt hadde høy hjerte lud hele veien 158,gutten til venninda mi 128,og ei venninde med 3 jenter har vært helt forskjellig med alle 3 2 høye og en lav/midt på.
manne86 Skrevet 2. november 2008 #12 Skrevet 2. november 2008 Det er vel som alle ander kjerring råd, de er forskjelleg fra hvem du spørr!!Hun sa også at dette bare var tull, så ikke tro det var en faglig ting hun kom det der!!hehe bare for morro.....
Mia29 Skrevet 3. november 2008 #13 Skrevet 3. november 2008 Jeg hørte hjertelyd først i slutten av uke 16. Så ikke alltid grunn til panikk om man ikke hører den på første kontroll.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå