Gå til innhold

Vær så snill, MERK klærne...........


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg arbeider i barnehage på 7ende året.

Og det er ufattelig mange foreldre som ikke merker klær og sko.

 

Vi talte over i dag, og vi har 18 barn på avdelingen, 11 av disse har svarte like chevrox støvler, og av de 11 er 9 umerket, og alle er str 26-27, og 28............. *dåååne*

 

Og så er det våtter. Dere som ikke har merket de, kjøp slike strykelapper, og stryk merke på oppå våttene, går utmerket, har selv gjort det både med reima votter, og andre votter.

Også vintersko stryk inn en navnelapp eller to oppi kanten.

 

Merk ALLE truser og HVER eneste sokk.............VÆR SÅ SN*ILL.

 

Noen er kjempeflinke, de merker ALT, og de merker det GODT,

Men langt de fleste merker IKKE.

 

Annbefaler påstryke merker fra askeladden ol, de kan man stryke på utenpå klær, og inni klær, utenpå sko og votter og innenpå sko og våtter, på skjerf, strikkebukser, strømper ol.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

å skrive med kulepenn på merkelappen er også HELT ok...trenger ingen dyre merkelapper som det tar LANG tid å stryke på.... det er helt fint med penn...og jeg er BÅDE mamma og jobber i barnehage,,,,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det så vanskelig å få merket klærne til barnet dere? Det koster der kanskje litt tid og kanskje litt penger, men ærig talt barneklær koster.

 

Stakkars personalet som til innhver tid skal å fullstendig orden på barnetsklær og annet tøy, de prøver så godt de kan men det kan jo ikke forventes at de skal stå på hue og ræva og lete etter savnet tøy til en hver tid.

 

TA ANSVAR FOR BARNETS TØY DERE FORELDRE OG DET ER IKKE SÅ RART OM DET FØRSTE SPØRSMÅLET ER " ER DET MERKET".

 

Virker ikke så om alle synes det er like viktig og merke og bryr seg fint lite om tøyet forsvinner, det kommer jo sikkert til rette.

 

SKJERPINGS MAMMAER OG PAPPAER!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med de klærne som forsvinner selv om de er merket?

Det har jeg opplevd mang en gang.

 

Jeg har også opplevd å finne merkede klær i haugen med gjenglemte klær.

 

*frustrert*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg merker for harde livet jeg, men hva hjelper det, når jeg måte lete gjennom hver eneste kurs i hele barnehagen for å finne tingene? De ansatte legger dem jo bare der det faller seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker absolutt hvert plagg, til ,og med sokkene :) Får mye skryt av de ansatte..skjønner ikke foreldre som ikke merker, de må forstå at det er håpløøst å vite hvem som eier hva..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regnværsrapsodi i barnehagen

 

Sommeren var tørr og varm som en ørken, vanskelig å tenke på regn og søle da,

Med det kom en dag – bare litt, men nok til å minne om mer.

Vi så oss om på tynne knagger etter bukser, jakker og regnhatter,

Noen hang spredt her og der, men ikke 40 gummistøvler til 400 tær,

ikke 20 regnhatter til 20 bustehoder, ikke jakker til 40 armer og ikke bukser til 40 ben. Men det kom litt etter litt, som regnet også gjorde,

En jakke her og en bukse der, og en sky her og en sky der.

Men så en dag kom regnet, - ikke stille og ikke rolig med solglimt imellom.

Det kom dettende ned fra himmelen som regnet alltid gjør.

Men hvor var buksene til Ole og jakken til Mia og hatten til Per og støvlene til flere?

Jakken min er gul, sa Lise, men den er ikke her, så fant vi fire gule og noen flere, som alle delte samme savn, de var uten navn.

Det plasket og regnet og sprutet der ute, det rente i bekker på hver en rute. Alle vil ute i slikt ruskegladvær, og med riktig og godt tøy, er det riktig og gøy.

Så sto vi på hodet og kledde på unger, en sele her og en sele der, to sokker nede, en regnhatt oppe, jakker og støvler og bukser og mer.

De fire første var ute i dammen, de fire neste var hurtig på vei, fire ventet tålmodig på tur med de resterende åtte var det bare surr.

En støvel her og en støvel der, en jakke her og en jakke der.

Luen til Ole var plutselig borte, Per han stod der i bare skjorte, Mia mangler en sokk og en jakke. De voksne prøvde forgjeves å pakke inn ungene som seg hør og børr – for å holde seg tørr.

Petter er ute i buksen til Ole, Ole står inne i Petters sin, mens Mia gråter – den buksen er min

Du store verden – det var fire slike og alle var like. En voksen passer på ute, og to voksne inne må kle på nå, men da endelig siste gikk ut…….kom førstemann inn……det surkler fra støvler, det drypper fra sokker, neimen Petter det var da som bare….det jeg vil si, nå kommer det riktig på gli, sto du på hodet, vi sprute Petter, nei da, sa Petter, jeg bare detter.

Vi skjønte jo det at han datt i dammen, så vrengte vi av han alt sammen.

Vi dusjet sølen av, hang klærne til tørk, og nestemann kom,

det surklet og rant, for regneventyret var virkelig sant, det rant og dryppet fra hatter og jakker og støvler og sokker, det var da bare som……det jeg vil si om regnet og sølen, om bøtter og spader, og elver og dammer er – følgende mye og masse mer, og resten sa Per: Jeg vet ikke; s han, hvordan det kommer,

nedi støvelen og inni jakken og under buksen, jeg vet bare, sa han at det godt, å hoppe i dammen når det er vått.

Vi rekker å sukke, så kommer en pappa, den første skal hjem. Han leter på knaggen – har Ole en bukse, har Ole en jakke? Han hadde, sa vi – det henger der inne – i tørkeskapet.

Så venter vi spendt, om han finner der inne i skapet, det riktige……

Der inne oser det rått, og det drypper, fra våte bukser og jakker, og støvler og hatter.

Men hvilket er Ole sitt, - undrer hans pappa, og står der tafatt og stirrer inn, på rutete grønne og blå, på gule og røde og mange make, fire grønne og fire blå, fire rutete likeså – som vi må sortere etterpå…….

Det står vel navn i, vi sier forsiktig.

Ja, sier pappa det er riktig – vi nynner stille i regnværsdansen, mens pappaen leser…… Helly Hansen

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klær kan forsvinne selv om det er merket. Barn kan legge det fra seg på de utroligste steder og foreldre tar med seg klær som ikke er barnet sitt hjem.

Personalet kan legge feil, men er det merket så bør det jo strengt tatt komme til rette igjen? Det gjelder også tøy barna legger fra seg (feks votter ute)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det er greit, jeg skal (ortsette å) merke klærne til småtten. Men da må dere til gjengjeld være så snill å legge klærne i rett hylle/kurv? Legg det i hvert fall ikke i noen annnens kurv!

 

Har vi en avtale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er supernøye, og merker alt. Mister ingenting, og de ansatte står på hodet for å finne ting som jeg ikke finner med en gang. Må stoppe de og si at jeg fint kan lete litt selv først, og det dukker nok opp.

 

Hvis jeg ikke hadde merket ting hadde jeg gått veldig stille i dørene!

 

De som mister ting i vår barnehage merker ikke klærne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Kan bare signere trådstarter her, merk alt av tøy til barnehagen.

Opplever ofte at klær som ikke er merket forsvinner i barnahagen og ikke så sjelden blir foreldrene sure og oppgitte når ting blir borte.

Synes ikke de har noen grunn til det så lenge klærne ikke er merket.

Man har jo tross alt mange unger og mye klær å holde rede på ved avdelingen og det er helt umulig å vite hvem alt er sitt om det ikke er merket.

Så foreldre, merk alt tøy, også sokker og votter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg merker absolutt alt jeg sender med tulla i barnhagen.

men det er til litten nytte. klærne forsvinner uannsett.

senest i dag fant jeg igjen en bukse som har vært savnet i mange måneder. så en jente vandre rundt i buksen og gav beskjed til personalet at dette var tulla sin bukse( veldig spesiell) nei det kunne det umulig være for denne hadde "trine" hatt lenge.

da de omsider gikk med på å sjekke, fikk jeg bekreftet mistanken min.

tulla sin nesten nye bukse på et annet barn, nå godt utslitt.

kan ikke forstå at noen foreldre kan være så frekke.

om jeg får med meg feil klær fra barnehagen, så tar jeg jo dem me tilbake

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplevd akkurat det samme som deg. Fikk beskjed om hysj, er dette så farlig da????

Dette er en fin side for deg www.egoist.info (ikke ironisk). Husk at hjemmet er primært, bhg sekundært.

Mange ped.ledere blir utbrendte, guder hører hjemme i himmelen. Men nå må du komme deg ut av denne siden. Du bare gir gribbene mer mat, du kvir deg for bhg, pga misstankene dine blir bekreftet. Frykten øker, og andre tar kontroll på deg. Det beste er å ikke svare mer. Ta det inne på skravle, der er det så mange at de ikke får makt.

 

Ha en fin kveld, ikke bruk den på dette forumet. De hører ikke på deg : ) Og hvorfor skulle de bli opplyste av en klok mor, det betyr bare mer arbeid : )

 

Ps: jeg svare bare denne spesielle mest sansynlige ekte moren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg forstår godt at barnehagen ønsker at vi skal merke klærne til ungene våre. men jeg merker titt og ofte at klærne forsvinne likevel. jeg bruker strykemerker. og klærne ja, dem havner i kassen for forlagte ting... vi gjør så godt vi kan....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart det forsvinner klær av og til uansett merking, det hender jo at noen tar med feil klær hjem og ikke alle tar med tilbake det de tok feil.

 

Men dersom man ikke merker klærne, er sjansen for at det forsvinner større enn om det ikke forsvinner iallefall.

 

Det er jo også sånn at man har ganske så mange unger på en avdeling i barnehagen og ungene får jo stadig noe nytt.

Ikke så lett da å holde rede på hvem som eier hva.

Det er faktisk ikke så sjelden foreldre blir irritert når det man finner sitt barns klær i feil hylle når vi som jobber der legger umerkede klær feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan godt forstå deg når det gjelder umerkede klær ja..men ikke når klær er merka! såååå dårlig kan ikke barnehageansatte være til å sjekke inni klærne hvilket navn det står vel ?! om foreldre kommer med ting som er nytt å som er merket bør det ikke være noe problem for dem i alle fall!

 

hehe nei da kan vi likevel la være vi foreldre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...