mum&boyz Skrevet 31. oktober 2008 #1 Skrevet 31. oktober 2008 Hvordan i F er det mulig da?? *utroligvanvittigsint*
Sjokoladekaka Skrevet 31. oktober 2008 #2 Skrevet 31. oktober 2008 Personleg konkurs, eller gjeldssanering?
Gjest Skrevet 31. oktober 2008 #3 Skrevet 31. oktober 2008 Det er mulig hvis de pengene tjenes svart eller han har sinnsykt mye gjeld..Faren til ungen din? Da får du fra nav i stedet så krever de inn fra han når han tjener noe de kan kreve inn.
mum&boyz Skrevet 31. oktober 2008 Forfatter #4 Skrevet 31. oktober 2008 Næi skattbar inntekt.. Får bidrag fra nav nå ja.. men det er jo ikke rare greiene! Han har gjeld men ikke sååå mye! Skjønner bare ikke hvordan der går ann å komme ut i 0,- bidragsevne når man har fast jobb og tjener bra! Kan han ha 'jukset' litt på opplysninger om seg selv eller? Han har oppført at han har mer samvær enn det han faktisk har! Så han har ca 600,- i fradrag uten grunn, men det har vel ikke noe å si uansett eller?
Raych Skrevet 31. oktober 2008 #5 Skrevet 31. oktober 2008 Er dette inntekt som han betaler skatt av og som er registrert i skatteregistrene? Hvor mange andre barn har han? Hvis han har noen. Bor han alene? Hørtes rart ut at det skal bli 0 hvis dette er hans faktiske reelle inntekt som alle kan finne ut av.
Sjokoladekaka Skrevet 31. oktober 2008 #6 Skrevet 31. oktober 2008 Bidraget kjem først i køa etter pengane hans, så det trekk ikkje bidraget ned at han har gjeld. Den gjelda må han slite med sjølv. Kva har du sagt er samver kvar månad? Det brukar å vere det hovedomsorgspersonen seier som gjel ang samver.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 31. oktober 2008 #7 Skrevet 31. oktober 2008 reglen er at om foreldrene er uenige om hvor mye samvær som er reelt så er det det minste samværet som blir regnet med. altså om han sier 15 dager i måneden og du sier 2. så er det 2 som det blir samværsfradrag på. jeg ville bedt nav om begrunnelse (om det ikke står i vedtaket ditt) og klaget
mum&boyz Skrevet 31. oktober 2008 Forfatter #8 Skrevet 31. oktober 2008 Ja, hvis jeg søker han opp i skattelistene står han med inntekt på 290000,- Mens i papirene fra nav står han med inntekt på 260000,-?! Han har 4 barn. Hvorav 2 med meg! Samvær er 4 dager i uken med ene ungen og 0 med andre! Ikke det som er lagt til grunn for beregning, hvor han har fått fradrag for begge 2! Burde jeg gå på NAV og forlange forklaring på dette eller, har jeg rett til det, eller må jeg bare forholde meg til 'galskapen'?
mum&boyz Skrevet 31. oktober 2008 Forfatter #9 Skrevet 31. oktober 2008 *mener sef 4 dager i MND ikke uken!
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 31. oktober 2008 #10 Skrevet 31. oktober 2008 gå inn på nav.no og bruk bidragskalkulatoren. da ser du bidragsevnen hans (altså hvor mye han kan betale for alle 4 barna) også kan du jo opplyse nav om hva han tjente i fjor og at han ikke har byttet jobb, så du finner tallene lite sansynlig. selvsakt skal du be om en forklaring
Raych Skrevet 31. oktober 2008 #11 Skrevet 31. oktober 2008 Du kan ikke bruke bidragsveilederen for å regne ut bidrag for 4 barn, det blir for unøyaktig. Den regner for ett og ett barn, og tar da ikke hensyn til de andre barna. Det blir feil. Det kan hende han har gått litt ned i inntekt i forhold til de inntektene som kommer fram på likningen. Vi er jo snart ferdig med 2008, og han kan jo ha endret inntekt mange ganger på den tiden. Bidraget regnes ut av framtidig inntekt, så hvis han eks har dokumentert at han går ned i inntekt har NAV gått ut i fra denne. Det står vel i vedtaket at du kan klage på det innen 3 uker, eller noe sånt? Du kan jo ringe eller stikke innom på NAV og høre hva de har lagt til grunn før du eventuelt klager. Står det ikke noe i vedlegget hva de har lagt til grunn?
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 31. oktober 2008 #12 Skrevet 31. oktober 2008 du har helt rett Raych, det var derfor jeg sa hun skulle bruke bidragsveiledren til å se på bidragsevnen hans. for om han har en bidragsevne på foreksempel 5000 så er det unaturlig at ingen av de pengene går til hennes barn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå