tebekaa Skrevet 31. oktober 2008 #1 Skrevet 31. oktober 2008 De fleste her inne har nok fått med seg at det var tøffe tak i tebekaa-heimen på vårparten. Mamman min fikk brystkreft med spredning og på grunn av videre utredning ble det også oppdaget småcellet lungekreft, altså av den sorten som sjelden kureres. Mamma ble fortalt at hun var "heldig" som fikk brystkreft, for da oppdaget de lungekreften på et veldig tidlig stadium. Nå har hun vært gjennom 5-6 cellegiftkurer og 3 uker med strålebehandling og hun har fått bekreftet at de har tatt knekken på både brystkreft og lungekreft! Nå er det bare resten igjen - å komme tilbake til livet og finne ut hvordan det skal leves... og det er nok ikke bare enkelt. Og så merker jeg at hun har begynt å irritere meg igjen - og det er vel også et godt tegn egentlig. Men det er forferdelig irriterende at jeg blir så irritert, for egentlig føler jeg at jeg burde være glad og takknemlig hele tiden for at det gikk så bra... Men altså; hun ble frisk og det i seg selv burde være inspirasjon til å aldri gi opp uansett hva slags motgang man møter. Gode lange klemmer til alle dere finingene her inne, ekstra god og lang klem til de som trenger litt mer. God hælg!
iznogood Skrevet 31. oktober 2008 #2 Skrevet 31. oktober 2008 Jeg blir nesten målløs... Det er jo bare helt *fantastisk*! Stor klem til deg
Trollmora Skrevet 31. oktober 2008 #3 Skrevet 31. oktober 2008 Gratulerer! Det er jo aldeles strålende! Å komme seg etter en slik runde kan sikert ta lang tid og det er nok endel følelser som skal sorteres og kroppen bruke en del tid på å komme seg igjen. Skjønner irritasjonen din, og opplever den som naturlig. Hvis du har irritert deg før så er du over i den gamle fasen, fra før hun ble syk. At du ikke går rundt og kjenner på hvor takknemlig du MÅ være er bare et sunnhetstegn, mener nå jeg. Redselen har slupp tak i deg også, men begge to har nok behov for å bearbeide den perioden dere har vært igjennom. Stor-stor klæm
Sara Rompompei Skrevet 1. november 2008 #4 Skrevet 1. november 2008 For en deilig nyhet det var! HURRA HURRA HURRAAAAAA Det er nok ikke så lett å bare valse tilbake til livet etter å ha hatt en såpass alvorlig sykdom. Selv om det er en kjempe-seier! Man må jo ta små skritt avgangen. Litt forandringer blir det sikkert, men de trenger jo ikke være av de værre. Synes det er flott at du klarer å slappe av såpass igjen at mammaen din har begynt å irritere deg igjen. DET er et sunnhets-tegn. Si det til mammaen din du, om hun skulle bli lei seg fordi du blir litt irritert noen ganger ) Gode laaaaange klemmer sendes tilbake til deg også! Tenk for en flott jul dere kommer til å få i år klem klem
moomy venter nr 2 Skrevet 1. november 2008 #5 Skrevet 1. november 2008 Så fantastisk gode nyheter!!!! Gratulerer så mye med det! Klem fra
Maud Skrevet 1. november 2008 #6 Skrevet 1. november 2008 Tenk på det - at hun er frisk igjen. Jeg kjenner jeg får gåsehud av å høre det selv om jeg har hørt det før. Det er jo ikke sååå lenge siden en bulldoser med dårlige antenner var mest opptatt av den triste prognosen. Så viser det seg altså at noen ganger står lykken den smukke bi og det er så fint :-D Kjenner igjen følelsen av å føle at man ikke skal irritere seg. Her var det pappa som fikk hjerteinfarkt i en alder av 49. Hans far igjen døde som 57-åring etter sitt fjerde infarkt. Lenge ventet vi bare på pappas neste infarkt og tenkte at vi hadde ham på lånt tid. Da føltes det forferdelig å bli irritert på ham... Det viser vel bare at den største skrekken har sluppet taket og at man er på vei tilbake til hverdager. Klem tilbake til deg også :-D
dritgrei hei hei! Skrevet 1. november 2008 #7 Skrevet 1. november 2008 Dette var det deilig å lese!! Deilig av flere grunner, både fordi det er helt eventyrlig at hun har blitt frisk, og at kreften er overvunnet, men jeg elsker at du i samme gledesinnlegg forteller at hun irriterer deg, for sånn er det da virkelig!! og ja, jeg tror du har rett i at det er et sunnhetstegn! Hurra for mamman din!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå