Gjest Skrevet 31. oktober 2008 #1 Skrevet 31. oktober 2008 Har så lyst å lære meg. Er det vanskelig? Må jeg ha noen til å lære meg? Eller kan jeg lese meg til evnen tror dere? Stemoren min forsøkte å lære meg når jeg var i 13års alderen, men hun ga opp. Mest fordi jeg virklig ikke hadde lyst å lære det....
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2008 #2 Skrevet 31. oktober 2008 Jeg kan rett og vrang, og strikker ikke etter oppskrift(det forstår jeg ikke). Har til og med strikket gaver:) Så kan du rett og vrang, så har du kommet langt;)
Gjest Skrevet 31. oktober 2008 #3 Skrevet 31. oktober 2008 Hei Det letteste er nok å få noen til å lære seg det, men dette er også en grei side. http://www.pinnsvindesign.no/strikkeskole.htm En venninne lærte meg det i utgangspunktet, men i starten var det fort å glemme og da satt jeg med en utskrift herfra med bilde av hvordan det skulle gjøres. Lykke til
Anne-B. Skrevet 31. oktober 2008 #4 Skrevet 31. oktober 2008 Kanskje det finnes kurs i nærheten av deg?
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2008 #5 Skrevet 31. oktober 2008 Jeg har lært meg selv. Har sett på nettsider, spurt kjente innimellom. Det som er viktig er å lære seg forskjellen på rett og vrang, og legge til og legge ned masker. Jeg har tydet meg frem i oppskrifter. Begynte med luer. Nå har jeg strikket sokker, ullbukse til barna, masse luer, babyteppe med mønster og er nesten ferdig med min første genser den skal bare monteres. Gå inn på www.garnstudio.com. Der er det masse gratis oppskrifter og tips.
Gjest Siklerotte Skrevet 31. oktober 2008 #6 Skrevet 31. oktober 2008 Nei, det er ikke vanskelig.... Jeg strikker masse når jeg først får ånden over meg - og alt er egentlig veldig lett. Noe mer jobb enn annet, men når du først lærer å stirkke så er det IKKE vanskelig overhodet. Da synes jeg det er vanskligere å hekle - som jeg forsåvidt akkurat har lært meg selv. Mye av strikkingen har jeg lært av andre, men også mye av meg selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå