Gå til innhold

Det ble både fødsel og keisersnitt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

... men når resultatet blir en herlig gutt, er det verdt det :)

Forrige fredag ble jeg lagt inn for å sette igang pga overtid. Fikk to tabletter, og kjente ingenting. Sendte derfor hjem mannen min jeg... Og så startet det... Riene kom så tett at jeg ikke helt skjønte det var rier Ingen pause imellom. Gikk med dette fra ca halv 1 til halv 4, (da ringte jeg etter mannen min;) og så fikk jeg gå i badekaret. Det lindret ca 15 min, men lå nesten en time. Da sto jeg opp, for det hjalp ikke noe. Gikk rett på fødestue da. 3 cm åpning. Å nei, tenkte jeg, så vondt, og så lite fremgang. Fikk lystgass da. Jeg hadde skrevet i ønskebrev at jeg ikke ønsket epidural, men jordmor anbefalte meg sterkt å ta det. Så den ble satt, og det var jo HIMMELEN!!!!! Jeg sa det til jordmor, det er nesten rart at en kan ligge her og nesten sove seg til fødsel. Jeg skulle settes på drypp, men de ventet litt med det, for jeg måtte hvile litt. Satte på drypp, men epiduralen var så god, så jeg kjente lite til riene. Men i følge CTG kom de tett. Ny sjekk av åpning, 5-6 cm, og klokka var ca 9 om kvelden. Vaktskifte, og ny jordmor. Hun sjekket åpning, og 5cm! Hallo, holder det på å lukke seg igjen nedi der??? Pulsen på junior ble litt ustabil og en annen jordmor ble tilkalt. Mannen sovnet på en seng innpå fødestue, og plutselig løp jordmor ut, og hentet mer folk. Det som jeg fryktet mest, skjedde!!!! Men etterpå ble alt så rolig, så jeg ble ikke redd lenge. Men de begynte å snakke om keisersnitt, fordi det ikke var noen fremgang. Satte på mer drypp, og da virket ikke epiduralen like godt. Gynekolog ble hentet inn, etter at lege hadde vært og sett på meg også. Mer drypp, og jeg skulle prøve å presse i en ri. Fikk til å presse fra 6 til 8 cm, men så fort rien var over, så var det tilbake til 6. Etter litt mer prøving, ble det bestemt keisersnitt, 13 timer etter at jeg ble satt igang. Ble sendt opp på operasjon, og da gikk det for seg! Der visste folk hva de skulle gjøre, og 1.08 hørte vi gråten til en nydelig gutt, 55 cm og 4280 g, HO 38 cm. Det var ikke noe morsomt å ikke få han på brystet med en gang, men, men... Mannen ble med ut og fikk sett på at de vasket han. De kom inn en tur til meg mens jeg ble sydd. Da jeg kom ned på overvåking, kom de også en tur på besøk. Utrolig herlig å få han i armene sine.

Litt omtåket etter keisersnittet, men formen ble da bedre. Kom hjem i dag, 1 uke etter at jeg ble satt igang. Sliter med å få igang ammingen, pumper meg nå, og gir erstatning i tillegg. Gutten er herlig, spiser som bare det, og er så snill atte!

Eller så har jeg hatt en fantastisk fin uke på Sykehuset Levanger. De var så snille og greie alle sammen, og jeg fikk kjempegod hjelp hele tiden.

Lykke til dere som er igjen! Dere har virkelig noe å se frem til. På jordmorsamtalen fikk jeg høre at jeg hadde hatt en tøff fødsel, før det endte i keisersnitt. Men alt er glemt nå... ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så mye :) Godt å høre at det gikk bra :)

Nå må dere bare kose dere i tida framover, det går så altfor fort.

Stor klem

Skrevet

Gratulerer så masse med lille gutten! Godt det går bra med dere nå!

Skrevet

Gratulerer så mye:) Skal selv igjennom det å bli satt i gang på Sykehuset Levanger!! Er spent :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...