Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2008 #1 Skrevet 31. oktober 2008 Fikk beskjed da jeg hentet datteren min i barnehagen i dag om at vi måtte ta med noe ull-tøy eller lignende, som hun kunne ha under dressen, for ellers frøs hun voldsomt. I dag hadde hun vært iskald. Mene, vi har ull-tøy der. Til enhver tid har vi liggende ett ullsett og ett fleece sett. jeg sa fra om dette, men det mente assistenten at hun ikke hadde hatt i dag. Jeg sjekket litt rundt, og oppdaget at ulltøyet lå i kurven til en annen jente og fleece settet lå på plassen til en gutt. Utedressen hennes var borte og på plassen vår hang det en dress som ikke er vår. Forøvrig en tynn-tynn høst dress. Om det er den dressen hun har hatt på seg, uten noe under, så må hun ha frøset noe voldsomt. Sa fra om dette til assistenten og fikk beskjed om at de hadde blingset. Datteren vår har samme navnet som en annen jente i barnehagen, og ull-settet hadde blitt lagt på hennes plass (må nesten presisere at vår datter har et mellomnavn og at alle klærne hennes er merket med begge navnene, nettop fordi jeg vet det er to som heter det samme) Fleece settet var blått og de hadde gått utifra at det tilhørte en gutt. dressen som hang på vår plass var ikke merket så hun ante ikke hvem det var sin. Vår dress visste hun ikke hvor var blitt av. Jeg har selv jobbet i barnehage og vet at det ikke er bare bare og holde styr på alle klærne, det er helt greit å ting blir byttet om av og til, og at ikke alt er på plass. Det jeg reagerer på er hvorfor i allverden de bare har gått ut i fra at hun ikke hadde klær, og latt henne være ute hele dagen i body, strømpebukse og en kjempetynn høst-dress. Hvorfor kunne de ikke ha sjekket litt mer nøye før de bare antok at hun ikke hadde klær? Jeg sa fra, og assistenten beklagde og sa de skulle være mer nøye på det. Men er det noe jeg kan gjøre for å ungå at dette ikke skjer igjen? Kjempeekkelt å tenke på at hun skal gå der å fryse en hel dag...
Anne-B. Skrevet 31. oktober 2008 #2 Skrevet 31. oktober 2008 Det der var ganske dårlig, men så kan jo feil skje. Om det skjer flere ganger, så må du reagere. Selvfølgelig dumt at jenta skulle fryse, men jeg hadde latt det fare for denne gang.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2008 #3 Skrevet 31. oktober 2008 Jeg syntes det var håpløst at de ikke satte på jenta di noe lånetøy jeg da. Man sender da ikke barn ut i kulda uten klær uansett?
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2008 #4 Skrevet 31. oktober 2008 Jada, jeg skal definitivt la det fare. Er kjempefornøyd med barnehagen og har aldri hatt noen problem før. Ting har blitt forvekslet mange ganger før også, men ikke sånn at det har oppstått noen problem. Er liksom ikke noen big deal om hun har på seg feil klær ute så lenge hun har det bra i de klærne. Men lurer på om det er noe jeg kan gjøre for å ungå at det skjer igjen. Nå er klærne merket ved at jeg har skrevet navnet på lappen inni, men finnes det ikke sånne lapper som man kan stryke på? Jeg tenkte jeg kanskje på en eller annen måte kunne få til å merke de viktigste klærne bedre. Feks. på brystet eller ryggen, sånn at de lett ser det.. HI
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2008 #5 Skrevet 31. oktober 2008 Det tenkte jeg også. Der jeg jobbet gjorde vi alltid det om noen manglet noe. Og om de hadde forsøkt å finne noe lånetøy, Så hadde de vel mest sannsynlig funnet de klærne som tilhørte henne også. Lurer også veldig på hvor dressen hennes er. Den er helt ny, kjøpte den på onsdag. Men satser på at de som har den tar den med til barnehagen igjen på mandag. HI
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2008 #6 Skrevet 31. oktober 2008 www.navnelappen.no har ålreite styrkelapper. Da kan du har for og etternavn evnt telefonnr. Raske å stryke på og sitter som støpt. Det var jo veldig uflaks at alt det var forbyttet da. Og hvis det skjer igjen, ville jeg virkelig tatt det opp. For hvis du har vært flink å navne klærne, burde det ikke skje. Ja selvfølgelig en gang i blant. Men at tre sett klær har havnet på feil sted, bare hos deg. Tja. Da ville jeg trodd de kanskje er bittelitt sløve.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2008 #7 Skrevet 31. oktober 2008 Kanskje de har sjekket alle stedene dere har klær og ikke funnet det der og dermed konkludert med at dere ikke hadde det med i dag. Jeg jobber i barnehage og det er ikke alltid vi i all travelhet sjekker alle andres kurver når det er noe vi ikke finner. Vi gjør vårt beste. I vår barnehage har vi ikke lånetøy og da bruker vi det som er på plassen. Alle foreldre har faktisk ikke med seg alt de skal hver dag, sånn er hverdagen. Hun frøys i dag, men hun lever, livet går videre og det går bra. Slutt å furte. Og vet du hva det værste er? DET KAN SKJE IGJEN!!!!! Uhuuuuuu. Jeg er fullstendig klar over at det er kjedelig når man faktisk har tøy i barnehagen og når noe er borte, har vært der selv. Men det er faktisk ikke verdens undergang.....
Snupi27 Skrevet 31. oktober 2008 #8 Skrevet 31. oktober 2008 den syns jeg var litt drøy, anonym 21.22 herregud.. jeg jobber selv i barnehage og har ikke et barn ulltøy/fleece på plassen sin så sjekker vi faktisk andre sine plasser om de ligger på feil plass. og det hender det faktisk at de GJØR!! veit man at det barnet faktisk hadde med seg mer klær dagen før så klart man sjekker vel!! så travelt har man det ikke. hadde de ansatte i barnehagen til emilie sendt ut emilie i strømpebukse og body i en tynn høstdress nå så hadde jeg faktisk blir skikkelig irritert og hvertfall om de fortalte i tillegg at de faktisk ikke har sjekka andre sine plasser først!!
Venter gutt i Mars 09 =) Skrevet 1. november 2008 #9 Skrevet 1. november 2008 Jeg jobber også i barnehage og aldri om jeg hadde sendt ut ett barn i bare det, i vår barnehage så har vi låne klær. I tilfelle vi ikke finner klærne eller de rett å slett er våte osv...
Anonym bruker Skrevet 1. november 2008 #10 Skrevet 1. november 2008 Digresjon: Takk for tipset om navnelappen.no! Da har jeg bestilt en drøss;-) Alt skal merkes! Hilsen en som skal sende sin førstefødte i bhg etter jul.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå