Gå til innhold

Hvordan fordeler dere permisjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan fordeler dere permisjonen mellom mor og far? Vi er ikke helt enig, og det er interessant å se hvordan andre gjør det. Vi er i den sitausjonen at begge vil være mye hjemme.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han fikk hele sist gang mens jeg studerte, denne gangen vil jeg ha alt han ikke har rett på.

Skrevet

Jeg skal ha 9 mnd. og pappan skal ha 3 mnd. Da fikk vi det som vi ville begge to:)

Skrevet

sambo skal ha de seks ukene. Jeg skal ha resten ;) Har spurt han om han vil ha mer, men han syns det er greit.. heldigvis for meg;)

Gjest Sauen ruger for harde livet
Skrevet

Slik jeg har forstått det har han ikke krav på noe siden jeg studerer og jobber mindre enn 50%, mens han jobber 100%... så ser nok ut som at det blir meg denne gangen også. litt trist egentlig, hadde håpet sambo kunne få være litt lengre hjemme =(

noen som vet om det stemmer slik jeg har forstått det?

Skrevet

Det stemmer ikke. Han kan ha nesten hele permisjonen hvis dere vil det. Jeg studerte da vi fikk nr1. Da hadde han lang permisjon.

Skrevet

det stemmer ikke nei, det er kun tre uker før, og 6 uker etter fødsel som er reservert til mor. Hvis far har opparbeidet seg rett til fødselspenger (jobbet 6 av de 10 siste mnd) kan dere dele resten av ukene. Jeg er student, sånn at jeg skal ta permisjon fra jkanuar til august, så tar sambo de siste 12 ukene (ca) vi har rett på med 100 % dekningsgrad

Skrevet

Av 44 uker tar han 14 uker, pluss fire uker ferie i sammenheng med hans permisjon, så vi får fire uker sammen, så går han over i fjorten uker hjemme.

Så skal jeg ta ut ti uker ulønnet permisjon på slutten igjen.

Gjest Sauen ruger for harde livet
Skrevet

ÅÅÅ, det høres jo kjempebra ut=) Alle forteller meg jo at pappaen ikke har rett på en dritt så lenge jeg jobber under 50%, og han ikke også er student... Dette må jeg undersøke nøyere=)

Skrevet