Gå til innhold

Hvordan fordeler dere permisjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan fordeler dere permisjonen mellom mor og far? Vi er ikke helt enig, og det er interessant å se hvordan andre gjør det. Vi er i den sitausjonen at begge vil være mye hjemme.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han fikk hele sist gang mens jeg studerte, denne gangen vil jeg ha alt han ikke har rett på.

Skrevet

Jeg skal ha 9 mnd. og pappan skal ha 3 mnd. Da fikk vi det som vi ville begge to:)

Skrevet

sambo skal ha de seks ukene. Jeg skal ha resten ;) Har spurt han om han vil ha mer, men han syns det er greit.. heldigvis for meg;)

Gjest Sauen ruger for harde livet
Skrevet

Slik jeg har forstått det har han ikke krav på noe siden jeg studerer og jobber mindre enn 50%, mens han jobber 100%... så ser nok ut som at det blir meg denne gangen også. litt trist egentlig, hadde håpet sambo kunne få være litt lengre hjemme =(

noen som vet om det stemmer slik jeg har forstått det?

Skrevet

Det stemmer ikke. Han kan ha nesten hele permisjonen hvis dere vil det. Jeg studerte da vi fikk nr1. Da hadde han lang permisjon.

Skrevet

det stemmer ikke nei, det er kun tre uker før, og 6 uker etter fødsel som er reservert til mor. Hvis far har opparbeidet seg rett til fødselspenger (jobbet 6 av de 10 siste mnd) kan dere dele resten av ukene. Jeg er student, sånn at jeg skal ta permisjon fra jkanuar til august, så tar sambo de siste 12 ukene (ca) vi har rett på med 100 % dekningsgrad

Skrevet

Av 44 uker tar han 14 uker, pluss fire uker ferie i sammenheng med hans permisjon, så vi får fire uker sammen, så går han over i fjorten uker hjemme.

Så skal jeg ta ut ti uker ulønnet permisjon på slutten igjen.

Gjest Sauen ruger for harde livet
Skrevet

ÅÅÅ, det høres jo kjempebra ut=) Alle forteller meg jo at pappaen ikke har rett på en dritt så lenge jeg jobber under 50%, og han ikke også er student... Dette må jeg undersøke nøyere=)

Skrevet

Antar at jeg skal ta ut ca 7 mnd, og pappan resten. Han har uttrykt klart og tydelig at han vil være mye hjemme med den lille. Syns det er veldig flott, selvom jeg kanskje ikke er like klar for å begynne å jobbe når babyen er kommet og fortsatt er så liten... Skal ta ut med 80% dekningsgrad.

Skrevet

Jeg håper vi får ordnet det sann at jeg kan gå hjemme de første 8-9 mnd og at vi deler resten mellom oss, så vi jobber ca 50% begge to den siste tiden. Skal forresten ha 80% dekningsgrad, 54 uker. pluss 4 uker ferie da, men de regner jeg med blir tatt mens jeg går hjemme på sommeren. :)

Skrevet

Ser ut som om vi gjør det ganske likt. Sånn som det ser ut nå skal jeg ha 40 uker og pappa 14 og ferie inni der- Når pappa så det på perm. søknad synes han det så så skeivt ut, at han ville ha mer. Skjønne jo at han og vil være hjemme, men etterhvert ble vi enige. :) Man skal jo komme seg igjen etter fødsel å :)

Skrevet

Så fint å se at så mange deler! Vi skulle så gjerne ha gjort det her også, men situasjonen passer ikke til det. Han studerer kunst på privatskole og har virkelig ikke mulighet til å ta noe fri. Jeg jobber og har gode betingelser for permisjon, så jeg vurderer å være hjemme i ti måneder. Men jeg skulle så gjerne latt han få være hjemme også, og det vet jeg at han er lei seg for at han ikke kan!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...