Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg våknet i går morges av at jeg hadde tisset på meg (trodde ialfall det), skamfull som jeg ble vekket jeg samboer og fikk han til og stå opp, rev av overmadrassen og la på nytt sengetøy for så og si at han kunne komme og legge seg igjen (kl 05.20). Samboer spurte da om jeg var sikker på at det ikke var vannet, men det trodde jeg ikke, selv om jeg aldri har tisset på meg før (ikke på mange mange år hvertfall).

Gikk hele dagen og tenkte litt på dette, men det kom da ikke mer vann og ikke hadde jeg vondt/ubehag noe sted og gutten i magen sparket som før, så slo meg til ro med at jeg hadde tisset på meg..

Var på Ultralyd i dag for sjekk av leie og vekst, jordmor spurte da om jeg hadde lekket vann fordi på tidligere kontroll hadde jeg hatt masse fostervann, ligget helt på øvre grense av normalen, mens det nå var lite igjen, så fikk ny time om 14 dager og beskjed om og kontakte føden hvis jeg trodde jeg lakk noe mer.. Baby`n hadde snudd seg og hodet var festet så alt så bra ut.. Terminen min er 19 eller 27 november, ble først satt 19 (min mens termin) så flyttet til 27 på UL, men i dag sa hun at den 19 kunne være like riktig som 27, hun var rett og slett litt usikker..

Det jeg lurer på er om noen av dere der ute har opplevd det og miste deler av vannet, hvor lenge gikk det da til dere var i fødsel?

Jeg begynner og bli ganske lei nå, men har jo ennå litt igjen til termin, men kan det være ett tegn på at ting kan komme når deler av vannet har gått og hodet er festet? Har i dag hatt mye "mens smerter" i ryggen, noe jeg ikke har hatt tidligere.. Var igjennom en ctg etter Ul`n, den var helt normal ikke noe tegn på at ting var i gang, men dette var klokka 9 i dag tidlig og "mens smertene" har blitt mer og mer intense utover kvelden..

Dette ble veldig langt, men håper noen der ute har tid til og svare.. ;-)

Ha en flott kveld jenter ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min andre fødsel startet med vannavgang. Men det kom bare litt om gangen. Jeg lå på senga og tok meg en ettermiddagskvil, i 4-5 tiden.

Kjente plutselig at det kom noe ut mellom beina og blei våt i trusa.

Jeg var ikke i tvil om at det var vannet som gikk. Men det var ikke mye om gangen. Dette er 5 år siden, og den gangen skulle man ligge hvis vannet gikk, om hodet ikke var festet (jeg var hos jordmor dagen før og hodet var ikke festet da). Så jeg ble kjørt til sykehuset med ambulanse. Når jeg kom dit ble jeg undersøkt, og hodet var da festet, og jeg hadde 1-2 cm åpning. Fikk lov å reise meg og gå rundt, siden hodet var festet. (kom på sykehuset i 6 tiden om kvelden).

Gikk rundt utenfor sykehuset i en times tid. Så inn igjen på rommet jeg hadde fått. Gikk rundt med store sykehusbind, for det lakk litt fostervann hele tiden, eller med jevne mellomrom.

I 10 tiden om kvelden begynte riene, og når klokken var ca 11 hadde jeg 4 cm åpning og fikk komme inn på fødestua. Klokken 02.00 var gutten ute :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...