smokke Skrevet 31. oktober 2008 #1 Skrevet 31. oktober 2008 Hei Er det noen her som vet om det gjør vondt når de skal sjekke om mormunnen er moden, og er det vondt og få tabletter for og få igang fødselen? Skal igjennom dette om ikke så lenge..er veldig spent:)
;-))) Skrevet 31. oktober 2008 #2 Skrevet 31. oktober 2008 Å sjekke om du er moden kan være ubehagelig/vondt,men det trenger ikke å være det..Det å få satt inn tabletter syns ikke jeg gjorde vondt i alle fall..men fødselen ble jævlig. Sorry,men det er min erfaring..
stinky-monkey Skrevet 31. oktober 2008 #3 Skrevet 31. oktober 2008 Ja, enig med hun over. Ganske ubehagelig eller vondt å bli sjekket for modning. Men det gjør dem jo uansett om man blir satt igang eller om fødselen starter av seg selv, de sjekker jo for åpning flere ganger i løpet av fødselen, så det slipper nok ingen unna ;-) Men jeg har ikke gode erfaringer med å bli satt igang. Har blitt satt igang to ganger, og begge fødslene var lange og vonde. Har hatt en fødsel som startet av seg selv, og den var MYE lettere og kjappere. Men det er forskjellig for alle, så det kan hende du får en kjempe fin fødsel :-) Uansett.. lykke til :-)
opsi fødeklar Skrevet 31. oktober 2008 #4 Skrevet 31. oktober 2008 Jeg ble satt igang med sistemann, og det var den beste fødselen. Var litt ubehagelig når dem tok vannet, men ellers gikk det fint. Lykke til.
smokke Skrevet 31. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 31. oktober 2008 Tusen Takk for svar Må si at jeg gruver meg litt..men får ta det som det kommer!!
shari_z Skrevet 1. november 2008 #6 Skrevet 1. november 2008 Jeg har blitt satt i gang 3 ganger (ingen normale fødsler). Synes ikke det var vondt, bare ubehagelig, å bli sjekket for modning de 2 første gangene. Ubehagelig er en bedre beskrivelse. Det var ikke vondt eller ubehagelig å få satt tablettene, det er bitte små. Nå siste gang så var det vondt fordi jeg ikke var moden nok, dvs mormunnen var baktil. Da de skulle nå den og dra den framover, var det vondt. Ikke alle som kunne få tak i den heller, bare de med lange, tynne fingre. Noen var flinkere enn andre, og én lege var såpass flink at det å sjekke vare bare ubehagelig. Men de smertene var helt overkommelige og langt fra de verste jeg har hatt i mitt liv. Etter at mormunnen var fortil, var det ikke vondt lenger å sjekke, bare ubehagelig. Lykke til med fødselen. Jeg er fornøyd med alle mine igangsatt fødslene (selv om jeg skulle ønske jeg hadde skrekket så mye under siste fødselen :-).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå