Gå til innhold

Til mandagen skal jeg operere celleforandringene mine....


connie79 er 2barnsmor:)

Anbefalte innlegg

Da er dagen kommet. Gruer meg i grunn. Oppdaget celleforandringer i livmora da jeg blei gravid. Egentlig ville de operere i Desember mens babyen va i magen, men heldigvis sa jordmora mi nei. Heldigvis. Skal bli godt å bli ferdig. Eller denne operesjonen enn kreft senere.

 

Noen som har operert celleforandringer her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

åjj.. nei det skjønner jeg.. sikkert litt skummelt kan jeg tro men det går nok bra skal du se:)

jeg skal til sjekk for celleforandringer.. legen skrev at det var normalt med forandring så skal bare for å sjekke om det er noen større forandringer igjen... regner med at alt er normalt da:) Men bra at det kan opereres bort da!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mum-to-be:): Når skal du gjøre det? Har du hørt noe om man har vondt etterpå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Connie- er du sikker på at det er i livmora og ikke i livmorhalsen?? En vesentlig forskjell der- livmorhalsinngrepet er ihvertfall veldig lite drastisk. Er det i livmora er det vel en større operasjon, kanskje? Jeg fjernet litt av livmorhalsen et år før snuppa ble født- hadde virusforandringer på celleprøva som kom og gikk i løpet av 7 år så til slutt ville de fjerne ytterste del av lmh med strømslynge (likt laser). Gruet meg litt men det gikk fint, fort gjort. Får lokalbedøvelse, og den kan være litt ubehagelig- du får litt sånn adrenalinrush av den- lårene skjelver og du kan bli svimmel. Bare legg deg tilbake i stolen og pust dypt noen ganger så går det bra, de forteller deg akkurat hva du bør gjøre. Du har jo født, så da er dette bare blåbær!!

 

De fjerner bare bittelitt, ytterst på slimhinna, så man får ingen problemer ift senere fødseler etc (før skar de med kniv, og da tok de mye større del, noe som kunne føre til for tidlig fødsel). Jeg fødte riktignok 6 uker før tiden nå, men det hadde ingenting med lmh å gjøre- den ville jo slett ikke åpne seg en gang, så det ble ks..

 

Det gjorde ikke noe vondt etterpå for min del, bare blødde litt, ikke mye. Hele inngrepet var over på mindre enn en halvtime, og celleprøva mi har vært helt fin etterpå..

 

Lykke lykke til- det går kjempebra!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter på å få time nå. Tok biopsier forrige gang, og da så hun fortsatt celleforandringer, så hun sa jeg kom til å bli kalt inn til fjerning, men at de måtte få svar på biopsiene først.

Det er nå 7 uker siden, så får vel ringe å purre litt. Hadde "falt ut av systemet" som det så fint heter tidligere i år, så da gikk jeg 16 uker uten kontroll (skulle egentlig ha g.u hver 8.uke hele svangerskapet). Ikke at jeg jeg liker disse undersøkelse så innmari godt, men er jo greit å følge med :)

 

Som innlegget over sier, er det ingen spesielle "bivirkninger" av denne fjerningen av livmorHALSEN, bortsett fra eventuelle lette blødninger etterpå. En av gynokologene jeg har hatt sa at det kunne være vondere å ta biopsi, enn selve inngrepet der celleforandringene fjernes :)

 

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei. Du har rett. Jeg var inne og tok vekk litt av livmortappen som de kaldte det. Gikk veldig fint. Full nakose og ikke noen plager etterpå. oppe på bena etter kort tid og hjem i full sving på ettermiddagen. Gikk så fint atte. Var mest bekymret for narkosen. Er ikke noen stor fan av narkose. mister liksom kontrollen på seg selv. De har sendt det de fjernet til utvidet prøve, så skal jeg til kontroll igjen om 4 mnd. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Narkose? Trodde ikke det ble brukt til dette inngrepet lenger? På SUS (stavanger universitetssykehus) bruker lokalbedøvelse. Mulig det er litt forskjell fra inngrep til inngrep da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...