winneboo Skrevet 31. oktober 2008 #1 Skrevet 31. oktober 2008 Jeg kjøpte et par vintersko til datteren min for noen uker siden. Nå som slapsværet har kommet for fullt blir hun hver dag våt gjennom de. Jeg blir så oppgitt for jeg betalte jo 400 kr for de, ikke at det er noe garanti men det betyr jo nå at jeg må ut å kjøpe nye sko, for hun kan ikke holde på å bli våt i barnehagen hver eneste dag. Kan jeg kreve pengene tilbake? Jeg er usikker på hvor kvitteringen er hen...typisk så da er jeg vel uten rettigheter? Noen som vet?
digger Skrevet 31. oktober 2008 #2 Skrevet 31. oktober 2008 Kommer jo helt anpå om det var meningen at skoene skulle være vanntette. Hvis de lovet det så hadde jeg gått tilbake og klagd:) Kan vel ikke kreve noe uten kvittering tror jeg, men er ikke helt sikker. Jeg har en egen perm hvor jeg putter alle kvittering på ting som koster over 500 kr, bare ett tips for da vet man alltid hvor de ligger:)
winneboo Skrevet 31. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 31. oktober 2008 Jo det var nettopp det de lovet. Jeg sa at hun trengte nye vinterstøvler til barnehagen å at de måtte være varme og vanntette. Vi fikk masse hjelp i tillegg å hun dama kom med mange forskjellige sko, men mente at de var de hun anbefalte mest. Ironisk spør du meg, eller så må det være noe feil på akkurat de skoene. Pleier egentlig å passe på kvitteringer jeg også, men kjøpte skoene når vi var på høstferie hos mine foreldre, så da regner jeg med at den ligger hos de..håpe håpe..men kjipt at jeg må kjøre 3 timer for å få bytta de da..blæ..siste gang jeg handler utenbys.
Masaili <3 Skrevet 31. oktober 2008 #4 Skrevet 31. oktober 2008 Jeg har byttet sko mange ganger uten kvittering:) Gått fint det:)
Snart 3 vakre prinsesser Skrevet 31. oktober 2008 #5 Skrevet 31. oktober 2008 Du har ingen rettigheter om du ikke fikk beskjed att de var helt vanntette nei. Er de goretex er det jo en selvfølge du får byttet om du er gjort det du skulle for å holde de vanntette men vanlige sko kan man jo ikke forvente er vanntette i slaps. Er mange snille butikker som gjør unntak men du har ikke rett på nye sko.
winneboo Skrevet 31. oktober 2008 Forfatter #6 Skrevet 31. oktober 2008 Jeg fikk beskjed om at de var vanntette da men. Jeg sa klart i fra at jeg skulle ha sko som var varme og vanntette, å hun sa at de var det. Derfor syns jeg det er rimlig kjipt at de faktisk ikke er det. Dette er jo et kjent merke som jeg har brukt før så ble veldig skuffet. Men har ikke mulighet til å reise 3 timer i løpet av helgen for å bytte de, så får dra å kjøpe nye imorgen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå