Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2008 #1 Skrevet 31. oktober 2008 fant ut at jeg er gravid for noen dager siden. jeg jobber i en butikk der jeg løfter en del tungt. i dag er jeg alene og har båret noen få tunge varer for kunder. den tyngst kansje 30kg. hadde ikke noe valg siden jeg er alene og kunden var en gammel dame. vet jo at man får tilpasset arbeidet men har ikke fått snakket med sjefen min. litt redd for at dette kan ha skadet nå hvertfall...
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2008 #2 Skrevet 31. oktober 2008 Det er ikke skadelig å bære tungt. Jeg er selv halvveis nå, og bærer da stadig noe. Eneste nå er at det begynner å bli ubehagelig å hvile det jeg bærer på magen. Magen er ikke stor, men begynner å tyte utover ;-) Kommer da litt i klem, og det er ubehagelig. For meg! Føler du ubehag, så skal du la vær. Kjennes det greit, så er det greit. Ville heller passet på rygg og at du bærer riktig. Det sliter på kroppen å gå gravid. Selv om vi ikke merker så mye til tyngden før på slutten, så er det uansett ekstra belastning. Det er lov å tenke frem i tid!
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2008 #3 Skrevet 31. oktober 2008 Snakk med sjefen så fort som mulig, så slipper du å tenke på dette neste gang. Tror bekymringen er mer usunn enn løftet:) Jeg spurte legen min om tunge løft da jeg var gravid, og fikk til svar at da skulle det være svært tungt, så man nesten ikke klarte å løfte. Så så sant du har et normalt svangerskap, bør alt være som det skal fremdeles.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2008 #4 Skrevet 31. oktober 2008 tusen takk for svar:) føler meg litt mer lettet nå. skal nok få snakket med sjefen min i neste uke:)
birrisj05.02.09 Skrevet 31. oktober 2008 #5 Skrevet 31. oktober 2008 Det er vel mest for at man ikke skal slite seg ut.. er man vant til å løfte litt, så går det bra, men pass på at det ikke blir for tungt.. jeg er ikke vant til å bære særlig tungt, og likevel var jeg (dummingen!) alene å kjøpe ei vugge, som var tung som BLY! Hadde vondt i nakken og overarmene dagen etter, men vi lever da enda ;D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå