Axelia Skrevet 31. oktober 2008 #1 Skrevet 31. oktober 2008 Ok,må si meg ganske grønn på dette med ultralyd... Og nå har jeg vært i kontakt med en jordmor som har spesialisert seg på ultralyd og driver privat.Hun har gode referanser fra noen bekjente og ellers "jungeltelegrafen". Tenkte å bestille meg en time til tidlig UL hos henne til uka. Hun forteller meg via klinikkens hjemmesider at hun ikke utfører måling av nesebein og nakkefold.Men at hun ellers ved denne tidlige ultralyden ser at ting er som det skal og at fosteret ser "normalt" ut ... Hvor mye betyr dette for min ultralyd? Vil jeg kun se at babyen lever og ingen evt avvik? Burde jeg heller bestille en time der de utfører slike målinger eller er det faktisk ikke mulig så tidlig ? Er i uke 10. Hva ser man med disse målingene ? Godt jeg har dere jenter Ha en strålende fin helg og kos dere med magene, vi er heldige vi
Vil Skrevet 31. oktober 2008 #2 Skrevet 31. oktober 2008 Dette med nakkefolden er i allefall en måte å si om fosteret har downs syndrom, og om du er i uke 10 er du jo før abortgrensen, det er derfor hun er tilbakeholden. Jeg vil tro det ligger lovregulering til grunn for dette, i tillegg til hennes personlige vurdering. Måling av neseben er kanskje en tilsvarende måte å avdekke eventuelle mangler. (Også kjønnet skal visst ikke oppgis før uke 12 ettersom noen ikke ønsker jenter feks. men det er jeg mindre sikker på.) Det med downs er neppe et tema med mindre du er over 35 år og har downs i familien. Jeg var på UL 8+5 og fikk se hjertet pluss litt bevegelse. 10 uker er sikkert en god tid å ta UL på. Det er helt fantastisk å være på ultralyd. Fosteret har nok begynt å bevege seg nå, og du får se at det lever. Ville ikke nølt med å gå til henne! Lykke til
Axelia Skrevet 31. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 31. oktober 2008 Tusen takk "selma" Da skal jeg jammen meg bestille meg time og jeg gleeeder meg så vannvittig til å se den lille prins(essa) mi
husmus &2 Skrevet 31. oktober 2008 #4 Skrevet 31. oktober 2008 Du må vente til uke 12 for å sjekke nakkefold osv for Downs...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå