Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2008 #1 Skrevet 31. oktober 2008 Gutten min lurer på hva han skal gjøre dersom noen sier "trolleri" eller "knep" når han spør godteri eller trolleri/ knask eller knep? Han får jo ikke lov til å gjøre noe "drastisk"...Ingen faenskap:-)
Gjest Skrevet 31. oktober 2008 #2 Skrevet 31. oktober 2008 De fleste av unga hiver egg på husene til de som sier nei.(en av de tingene som gjør meg så eitrende forbanna på denne skikken) En ting de gjør mye av i usa er å nærmest pakke inn huset eller bilen i dopapir. (det er litt morsommere gjort synes jeg:) ) da var jeg tom for ideer gitt:)
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2008 #3 Skrevet 31. oktober 2008 hehe.. han kan ha sjokoladepudding på pose som han kan legge i form av en hundebæsj på trappa til den som ikke gir snop. Finnes sånne sprayflesker med tråder i forskjellige farger.. Spraye litt sånn på døra.. det er jo bare å plukke vekk av huseier etterpå.. henge en lapp på døra der det står noe på. Teit, dumming, halloween ødelegger.. ehh. ja.. jeg er ikke så flink med sånne ord da.. Men han kan vel lage de lappene selv.. Skrive en lapp med BØ på og legge i postkassa..
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2008 #4 Skrevet 31. oktober 2008 Jeg ville gi han tips øm noe uskyldig. Tipset med lapp i postkassa med BØ var bra =) Ellers, tja be han snu ryggen til og si PROOOMP. Rekke tunge å løpe eller andre småting. Ikke tipse han om å kaste egg eller andre kjipe ting.
Tokatter_USA Skrevet 31. oktober 2008 #5 Skrevet 31. oktober 2008 Dette med knep når man ikke får godteri i USA skjer omtrent ikke lenger. Man går bare til de som har utelys på, og de er godt forberedt. Det med dopapir er ikke morsommere enn egg, tror jeg. Jeg har ikke sett det på Halloween, men andre ganger på året, når noen vil mobbe noen. Det kommer vel an på hvor mye dopapir, men mannen min hjalp til å "høste" et stort tre fullt av flere doruller en gang. Det tok timevis, men vi behøvde ikke å kjøpe dopapir på flere uker! Og hvis det begynner å regne.... da tror jeg man ville foretrekke et par egg, ja.
Tokatter_USA Skrevet 31. oktober 2008 #6 Skrevet 31. oktober 2008 Forresten kommer mange av barna til å gi sjokolade til de de går "trick or treat" til i år. Det er en økologisk idé, og med sjokoladen følger informasjon om fairtrade.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2008 #7 Skrevet 31. oktober 2008 aner ikke tips til knep men i år skal di små trollan bare komme til meg har ei gedigen svær godte skål jeg vil ha tømt og æ har fått helt avsmaken på små godt
birrisj05.02.09 Skrevet 31. oktober 2008 #8 Skrevet 31. oktober 2008 Jeg har iallefall slukka utelyset og låst døra.. ikke fordi jeg hater unger, syns det er koselig at de gjør sånt, men vi har ikke ringeklokka i funskjon, og hører derfor aldri hvis ikke noen DUNDRER på døra.. så da slipper ungene å tro at vi ikke orker åpne.. Men egg, da blir jeg forbanna! Det ødelegger jo f.eks billakk!
Gjest Skrevet 31. oktober 2008 #9 Skrevet 31. oktober 2008 Nå er jeg kanskje litt seint ute, men du kan jo ha det i minne til neste år ) Min datter på 9 år har funnet det geniale, hun synger Livet er for kjipt skikkelig skrålende og falskt. Høres faktisk helt komisk forferdelig ut )
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2008 #10 Skrevet 31. oktober 2008 Jeg fikk en post-it lapp på døra hvor det sto "gjerrig-knark" et år jeg ikke hadde noe knask til de som kom. Det syns jeg var et greit og artig påfunn. Jeg kan leve med at jeg er gjerrigknark
Gjest Nordavind fra sør Skrevet 31. oktober 2008 #11 Skrevet 31. oktober 2008 Å lære barna sine knep, om de er aldri så uskyldige, fordi de ikke får godis, er helt forkastelig...Syntes hele denne halloween driten er til å spy av.
birrisj05.02.09 Skrevet 31. oktober 2008 #12 Skrevet 31. oktober 2008 Nordavind fra sør: barna skjønner jo at dette med knask og knep er bare på Halloween.. la dem ha den moroa, det begynner jo å bli mørkt og kaldt, er koselig med sånne ting da:)
Gjest Nordavind fra sør Skrevet 31. oktober 2008 #13 Skrevet 31. oktober 2008 Syntes det bare blir så hylerisk å lære barna at noe er feil, for så å si at man kan gjøre det ved noen anledninger, fordi det er så søtt. Mye annet morro å koselig barna kan gjøre en dette....det min personlige mening vaffal:) Litt koselig å få et uenig innlegg, som samtidig er med en hyggelig tone:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå