Gå til innhold

Neon som har tips til GOD men LETTVINT helgekos-mat?:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke som lasagne eller mousakka lignende, noe litt mere spesielt kanskje?

Tenkte på gratinerte kylling fajitas eller lignende.

Er så lei alt det "vanlige" nå..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Wok, strimlet svinekjøtt eller kyllingfilet, kokossaus eller annen wok saus, ris og nanbrød.

Tapas.

Skrevet

Takker for svar!:)

Wok klarer jeg ikke når jeg er gravid av en eller annen grunn. Er visst noe jeg har fått avsmak på:S

HI

Skrevet

Pitapzza da? med mye godt på. Er ikke så dyrt heller.

Du trenger: Tomatpure til saus, revet ost, mais, løk, svinekjøtt el biffkjøtt el kyllingkjøtt osv osv. Valgene er mange.

Først skal sausen på, så osten og det andre på toppen. Varm opp oven til 200 grader og la pitapizzaene stp i ovnen i 10-12 minutter. Til kjøttet er gjennomstekt.

Eller så kan dere lage innbakt pizza.

Skrevet

Laksefileter med hakkede pistasjenøtter(salt og pepper) på. Stekes i ovnen i 8 min på 200grader.

Brokkoli som du deler opp og legger i en stekeform med hakkede hvitløk, olivenolje, slat og pepper. Blandes godt sammen. Stekes i ovnen på 200grader i 12 min.

kokte småpoteter.

Serveres med rømme.

Du kan ha brokkolien og laksen i ovnen på samme tid. bare sett inn brokkolien først;)

Dødsdigg mat. Tar ikke lang tid i det hele tatt. Det som tar lengst tid er koketiden til potetene.

Sunn mat!

Skrevet

Hørtes godt ut!

Bruker man bare vanlig pitabrød da?

legger man fyllet inni brødet, eller oppå??

HI

Skrevet

Mmm, Laks!!

Kanskje det ikke hadde vært dumt med et sundt helgamåltid!

Tusen takk for lekre svar ;o)

Godt å kunne spør om råd her inne når man ikke alltid klarer å tenke så langt selv:)

Skrevet

Det skal legges oppå, det er KJEMPE godt, anbefaler det.

Du kan søke etter oppskrift på matprat sine sider. De har oppskrifter på pitapizza.

Kan love deg dette blir en favoritt helgekos middag

Skrevet

Kylling Fajitas er jo supergodt da :-)

Stek kyllingfilet i biter, ta de ut av stekepannen

Stek grønn paprika og løk i strimler, ha i kyllingbitene

ha på kryddermix for fajitas, tacos e.l her kan man jo bruke det man liker av krydder/kryddermix

Fyll totillalefsene med kylling, paprika og løk, ha på litt Salsasaus og revet ost. Rull sammen lefsene og legg de i en smurt ildfast form

Strø over revet ost.

Stek på 200 grader til osten er smeltet, kanskje 10 min.

Server med en god salat, evt Guacamole og ris. (ikke nødvendig..)

Kjapt og greit dette.

Eller

Nachos, mmmmmmm

Tar max 30 minutter inkludert tiden i stekeovnen.

Skrevet

Hvis du kjøper en grillet kylling og noen grønnsaker du kan steke kan du lage en superenkel, men god middag. Du trenger også en pose eller to med en kyllingsaus eller suppe, vi foretrekker bratagne kyllingsaus.

Bare riv kyllingen i biter, stek grønnsakene litt (f.eks løk, sopp, paprika og squash) og ha begge deler i en ildfast form. Lag sausen i en kjele og hell over, ha ost på toppen og gratiner litt i ovnen. Server med fritt valgt tilbehør, f.eks båndspagetti, ris, eller salat og brød.

En annen ting som er veldig populært her i huset er fajita-kylling i pitabrød. Da deler du kyllingfilet i terninger, steker og har på fajitakrydder (det finner du sammen med taco i butikken). Ha det i pitabrød sammen med salat og de tingene du liker til taco, et godt alternativ til taco synes hele familien her.

Skrevet

Nettopp laget nachos, godt og superenkelt=)

Du trenger en pakke kjøttdeig/karbonadedeig, løk,tacopulver, tortillachips, et glass salsa og chillibønner dersom du liker det. Stek kjøtt og løk, mix resten oppi (minus tortillaen). Legg litt tortilla i bunnen av en ildfast form, ha på halve kjøttdegimassen og litt ost, gjenta en gang til. Sett i ovnen på 225 grader til osten er smeltet. Serveres med guacamole og rømme. Er mat til i hvertfall 4 stk=)

Skrevet

Fres scampi med kvitløk og chili! Server med dipp (rømme, salsa, guacemole) . Snask.

Kjøp tapastallerken på butikken.

Lag båtpoteter med aîoli og ha til. Superenket og godt.

Skrevet

Vi har iallefall akkurat spist en slags burritos. Biffstrimler med burritos-krydder, sammen med mye god salat, rømme og godt tilbehør, i tortillalefser.. :)

Skrevet

Toro sin Tikka Masala er jo bare nydelig:o) Men kylling fajitas er der oppe den og.

Skrevet

Som tilbehør har jeg dilla på gulrotstaver halvstekte i stekepanna, i smør og litt olje, pepper og hvitløkssalt... nam :)

Skrevet

Stek kjøttdeig, bland i tacokrydder. Hell over en boks hermetiske tomater, eller skjær 3-4 tomater i biter og hell over med eventuelt litt vann. La det surre en stund, til "vannet" har dampet bort.

Smør en pakke philadelphiaost i bunn av en ildfast form. Hell kjøttblandingen over. Ost på toppen. Gratiner det 10-15 minutter på ca 200 grader.

Server med salat og nachos til.

Superenkelt og kjempegodt!!

Skrevet

Spis joikaboller rett fra boksen. Enkelt, greit og godt!

Skrevet

Mye av dette syns jeg ikke virket som spesielt sunn mat.. Denne er kjempegod:

Avocatosalat med strimlet svinekjøtt

Du trenger svinekjøtt, olje, salt, pepper, isbergsalat, ruccolasalat, rødløk, avocado, sitronsaft og pinjekjerner.

Fres først kjøttet, tilsett salt og pepper. løk skjæres i tynne skiver, bland den sammen med salaten, ha litt sitronsaft over. Bland i svinekjøttet og avocadoen, rist pinjekjernene på stekepannen og dryss over rett før servering! Nam nam nam!!

Skrevet

Jeg er muslim. Hva går det an å ha istedenfor svinekjøtt og som gjør det like godt?

Skrevet

Tuusen takk for mange gode tips!!;)

I dag ble det kylling fajitas med rømme og ris til, det var nydelig!;)

I morgen skal vi prøve en av de andre oppskriftene her inne.

Må si det er mange dim/bim damer med gode mat idèer ;o)

HI

Skrevet

Vi prøvde pitapizza i dag for første gang, og mmmmmmm..... :)

- Ikke HI-

Skrevet

Du kan sikkert bruke kylling eller kjøtt av storfe istedetfor. Gjør neppe store forskjellen =)

Skrevet

nachos er jo godt og kjempeenkelt å lage.

har ikke lest igjennom alle svarene, men oppskjært laksefile som er stekt, og wok? med en liten dæsj rømme. kjempegodt, og superenkelt.

eller enchilladas

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...