Gå til innhold

Slimproppen


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Slimproppen gikk på mandag.Har 2 cm åpning, men går fortsatt å småblør (dvs blod, utflod og slim). Andregangsfødende. Er det noen som har opplevd det samme? Mon tro om det er lenge til fødselen starter, eller kan det enda ta lang tid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lurer på det samme, er tredjegangs, men det er første svangerskap jeg har sett at slimproppen har gått...

 

De andre to svangerskapene har startet med vannavgang så det er litt annerledes denne gangen. Jeg har hatt maserier i fire dager, slimproppen er gått og har myk livmortapp og 2 cm åpning, samt konstante murringer... Er VELDIG utålmodig nå;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I sist svangerskap kom det mye hvitt slim fra termin av. Ble aldri klok på om det var slimproppen, for det kom stadig mer. Etter seks dager kom det i tillegg litt friskt blod og åtte dager etter termin ble det fødsel. Hadde termin i går og nå også har det begynt å komme mye slim, så det blir spennende å se hvor lenge det er å vente denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke før 19. november, er ultralydterminen. Men jeg har kortere svangerskap enn 40 uker +2 dager. Som førstegangs fødte jeg 11 dager før termin, og som andregangs hele 4 uker før. Og de var omtrent like store selv om nr 2 ble født mye tidligere. 1: 3350 g 48 cm, 2: 3250g, 48 cm, begge jenter. Nå er det visst gutt denne gangen, er vektestimert, og ligger over snittet, så han kan bare komme, selv om jeg "bare" er 37+5.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På nettet stod det skrevet fra jordmor at fødselen som regel startet 1-7 dager etter at slimproppen var gått. Men dette er jo igjen så forskjellig fra person til person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slimproppen min gikk akkurat, har 2 dager igjen til termin man 3 nov. Sist gikk slimproppen etter at jeg hadde begynt med rier, så dette er nytt for meg. Har hatt maserier i et par uker nå, men de siste 2 kveldene har de vart mer intense og regelmessige, men smertefrie...

Så nå er det bare vente og se når det virkelig setter igang=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har òg høyrt at fødselen skal setjast i gang i løpet av ei veke etter at slimproppen er gått. Det betyr at ventetida di er slutt. Kanskje har du allereie født når eg skriv dette:)

Sist eg var gravid gjekk slimproppen ca 1 time før me reiste inn til sjukehuset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...