Puppesnuppa Skrevet 31. oktober 2008 #1 Skrevet 31. oktober 2008 Er det noen andre her som har erfaringer med det? Har de vært plaget med magen? Sjelden avføring? Hvor lang tid har det gått før det har blitt borte? Når opereres det evt? Tusen takk for svar!
Gjest Skrevet 31. oktober 2008 #2 Skrevet 31. oktober 2008 nå har ikke jeg noe erfaring med navlebrokk, men sønnen min hadde lyskebrokk som han ble operert for når han var 11 mnd. da husker jeg legen drev å forklarte det med brokk og da sa han at mest vanlig er navlebrokk og at det bruker de ikke å operere!!! siden det ikke gjaldt oss sa han ikke mere om det men forsto det sånn at visst brokken ikke er for stor, vil den ordne seg selv:)
Gjest Skrevet 31. oktober 2008 #3 Skrevet 31. oktober 2008 Gutten vår hadde navlebrokk, det opereres skjelden. Det retter på seg selv etterhvert som de vokser. Husker ikke helt, men den forsvant gradvis da han var litt over 1 år. Hadde ingen andre plager i forbindelse med dette.
Alenemamma :) Skrevet 31. oktober 2008 #5 Skrevet 31. oktober 2008 Gutten min hadde navlebrokk han fikk det da han var 1- 2 mnd og den var veldig stor! Jeg begynte å ta bleien over sånn at den ble prest inn:) legen sa jeg bare måtte presse den inn, den ble størst når han gren, Hadde normal avføring, den var vekke før han ble 1/2 år Nå er han 15 mnd og det er en liten klumt med hud som henger ut av og til . De fleste voksen den av seg:) Men om det skulle måtte opperes sa de til meg at i så fall ikke før 2 årsalderen
Hiv o'hoi Skrevet 31. oktober 2008 #6 Skrevet 31. oktober 2008 Hei, lillegutt fikk navlebrokk når han var 2 mnd gammel.. Den ble større og større, men værst var den jo når han gråt e.l. .. Spurte legen om det ikke var noe man kunne gjøre med det, men han sa at de ikke vurderer operasjon før i to års alderen, og da skal brokket være like stort som en appelsin før de gjør noe med det.. Bleien begynte å gnage og det jeg da gjorde var at jeg dyttet inn brokket, brettet sammen en mesoft kompress som jeg la oppå, så teipet jeg det fast med kirurgisk teip.. Legen sa at det ikke var noen hensikt med dette, men etter en/to uker, så var brokket helt borte, og jeg er overbevist om at dette hjalp.. Skiftet etter hvert bad.
go'matræva og lillegutt Skrevet 31. oktober 2008 #7 Skrevet 31. oktober 2008 Gutten min har også navlebrokk, fikk det da han var en mnd gammel. Da vi var på seks-ukers kontrollen anbefalte legen at vi tapet det ned, da var det større sjans for at det forsvant raskere. Etter tre og en halv mnd med taping er brokket nesten vekke, bare en bitteliten klump igjen (ser ut som en vanlig utovernavle). Han har ikke vært plaget med magen, og bæsjer rett som det er!
BettyBoob Skrevet 31. oktober 2008 #8 Skrevet 31. oktober 2008 seb hadde en liten navlevrokk, men så lenge de ikke er store og du kan "dytte" de inn opereres de mest sannsylig ikke. seb sin forsvant av seg selv innen han var 2 år. aldri hatt noe problemer med magen eller avføring.
Puppesnuppa Skrevet 2. november 2008 Forfatter #9 Skrevet 2. november 2008 Gutten min fikk det når han var rundt 2 uker(han er straks 10 uker nå), og så ble den bare større og større. Den er liten når han slapper av og stor når han gråter.. men det er vel sånn det er. Hva taper dere med for å holde den nede? Det er jo verd et forsøk iallefall Tusen takk for svar, dere!
go'matræva og lillegutt Skrevet 2. november 2008 #10 Skrevet 2. november 2008 At den blir større når han gråter er helt normalt, de spenner jo magemusklene når de gråter og da blir det press på tarmene og de tyter litt ekstra ut. Det sa hvertfall legen til meg. Vi tapet først med en mesoftklut brettet over navlen, og kirurgisk tape over der, men vi byttet fort til Medipor +Pads (sånne litt store, hvite plaster). Det var nemlig ikke så populært når vi skulle fjerne den kirurgiske tapen, den sitter så godt, og lillegutt hyyylte. Men etter vi byttet til +Pads reagerer han ikke engang når vi fjerner dem.
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 2. november 2008 #11 Skrevet 2. november 2008 Gutten min har det. Han hadde den på 6ukers kontrollen for barnelegen på hs meinte på at han måtte skrike veldig for navlebrokk fikk ikkje ungar med mindre dei skreik masse, ikkje hadde han lagt på seg nok ifg ho så eg kunne umulig ha nok mjølk til han..........detta var første møte med helsestasjonen. Gutten min nærmar seg 5år og har det enda. Den er like stor/liten som den har vert bestandig. Teipa ein periode men uten effekt, da snakk om mnd. Han var plaga med små betendelser i navelen når han var mindre for han har ein liten pose liksom under navelen som det samlar seg ting i. Legen sa da at det ikkje var aktuelt å operere han. Fikk fucidin ein gong til han fordi den var så ille. igjenngrodd om morgon av verk.
Gjest Skrevet 2. november 2008 #12 Skrevet 2. november 2008 minstejenta mi hadde navlebrokk og hu var ikke særlig plaget med magen. tok ikke så lang tid på hu før det ble borte heller men kanskje det var bare flaks hu er 7 mnd og har ikke noe navlebrokk nå..
Gjest Skrevet 2. november 2008 #13 Skrevet 2. november 2008 Hadde det da jeg var lita ,forsvant av seg selv til slutt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå