Gå til innhold

Å få barn når man er syk?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som har barn, men som er syke..? Var dere redde for at de og skulle få det?

Tenker da på diabetes,melkeallergi,cøliaki, stoffskifte,me, og slike ting?

Jeg venter på resultater fra prøver, mulig jeg har diabetes.. Men jeg vil gjerne ha barn for det. Barn er høyt ønsket her. Vi kuttet ut prev i april, og han var like klar for dette som meg. Men nå vil han ikke. Han sier at barn er helt utelukket vis det viser seg at jeg faktisk har diabetes. Etter år med venting på han, (vi har vært sammen i over 7år, 4som samboere,) nærmer meg 30 med stormskritt, så var dette som et slag i trynet.. Ikke nok med at jeg mulig er syk, og mågjøre forandringer i det meste, så vil han plutselig ikke ha barn.

Dette ble kanskje litt rotete.. men jeg er så utafor. Jeg er redd for at jeg har diabetes, og jeg vet så og si ingenting om det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff.. Det var trist å lese..

Diabeteser jo ikke verdens undergang! Et barn med diabetes får jo et fullverdig liv fordet, syns det var enegoistisk grunn til å ikke ville ha barn.. Vet ikke hvor stor sjans det er for at barnet arver det jeg.. Men skulle alle som hadde sykdommer det faktisk er fullt mulig å leve med, velge å ikke få barn, så tror jeg mye hadde stoppet opp..

Håper du ikke har diabetes da! Men håper han mannen din får øynene opp altså..

Skrevet

Hvis det er diabetes 2 det er snakk om er ikke dette såå arvelig.. Det er riktig at barnet ditt kan arve en disposisjon eller en svakhet for å utvikle diabetes, men type 2 er i stor grad en livsstilssykdom, og kan derfor motvirkes gjennom en sunn livsstil..

Jeg ville ikke nølt med å få barn!

Lykke til med forsøke på å overbevise mannen din

Skrevet

Herlighet for en ego samboer du har, var dessverre det første som slo meg.

Han kan ikke være klar over at de sykdommene du nevner nesten alle er folkesykdommer og om ikke så helt vanlige sykdommer. At det går an å ha en sånn holdning!!! Dette er jo velkjente, vanlige sykdommer med helt greie medisinske behandlinger slik at de fleste lever er helt vanlig liv!

Men hva kan ha gjort at han plutselig snur? Kan det være din måte å takle disse nyhetene på som har fått ham til å endre mening? Har du vært ute av deg pga muligheten for at du har diabetes? Dette kan ha påvirket ham negativt. Ikke at jeg anklager deg for det, men, du vet, noen menn vil bli stresset hvis samboeren blir veldig ute av seg, sier ikke at det er modent av ham, men...

Det behøver da hvertfall ikke være et slag i trynet å ha diabetes! Det er jo så utbredt og de fleste med denne sykdommen både har og får barn!

Nei, her må dere oppdatere dere kunnskapsmessig hva det innebærer å ha diabetes etc!

Og om de nevnte grupper ikke skulle hatt barn, så hadde Norge fått mange færre innbyggere!

Jeg blir faktisk sjokka over at noen kan reagere sånn på en helt vanlig sykdom som man til og med kan leve et normalt liv med!

Lykke til med å få samboer på bedre tanker.

Skrevet

har lavt stoffskifte, men det har aldri falt meg inn å ike få barn pga det. det er ikke en så alvorlig "lidelse" og har ingen konsekvenser for barn eller mor så lenge man år på rett dose medikament :))

skal ha flere barn og jeg!

Skrevet

Ps

Jeg har faktisk to av de sykdommene du nevner, så jeg snakker av erfaring og kunnskap! Kunne aldri falle meg inn å ikke få barn pga det! Har flere barn, produserer fremdeles flere barn og vi lever alle i beste velgående!!!

anonym 13.38

Skrevet

anonym 13.38 her. Mistenker du ikke at samboeren din bruker dette som unnskyldning for å ikke få barn? Du hadde jo brukt tid på å få ham overtalt. Nå har han kanskje funnet en måte å slippe å få barn på som gjør at det ikke var hans, men "din skyld". At jeg tenker dette akn jo virke litt drøyt. Men at han har en så kraftig reaksjon på noe så bagatellmessig so det å ha en så vanlig sykdom gir meg faktisk god grunn til å lure.

Jo mer jeg tenker på det du skriver, jo mer oppgitt blir jeg over samboeren din sin reaksjon! Skulle gjerne tatt ham for meg og lekset litt opp, he-he!

Skrevet

Hallo HI

Hjalp det å få tilbakemeldinger?

Håper du kommer deg så du ser at det så langt ifra er verdens undergang med en sykdom. Vi er veldig mange i samme båt og vi har det utmerket.

Men for noen er overgangen til å få en diagnose litt større enn for andre. Husk at du er mer enn en sykdom da! Tipper de fleste som har disse sykdommene du nevner i hverdagen ikke tenker særlig over at de har det en gang. Er bare en vane å venne seg til det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...