Gå til innhold

Da var prinsessa her(fødselshistorie)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det hele startet mandags morgen (27.10.08). Hadde da rier med intervaller på 8 min. Mannen ble hjemme fra jobb og leverte 2 åringen i barnehagen. Vi ble værende hjemme til klokken 16.30, da var det 5 min mellom riene og de varte ca 1 min.

Ble undersøkt av jordmor klokken 17.30. Hadde da 3 cm åpning og var helt moden, men riene stoppet nesten opp mens vi var der. Tok derfor en tur på kjøpesenteret og handlet et par julepresanger. Klokken 19.00 ble riene veldig vonde og vi kjørte til sykehuset. Hadde da rier nesten konstant. Ble undersøkt klokken 19.45, hadde da 4cm åpning og vi ble vist inn på føestua.

Jeg fikk i meg litt mat og la meg deretter i bardekaret 1 time. Det er virkelig å anbefale!!!Kjente at riene ble sterkere, men det varme vannet lindret en del. Gikk ut av badekaret 21.15. Klokken 21.35 gikk plutselig vannet, og riene tok seg kraftig opp, nå kom de veldig tett, men varte ikke så lenge. Begynte da med lystgass.

Klokken 21.55 kom en ny jordmor inn å hilste på, det var da vaktskifte. Hun skulle inn på raporten, men vi måtte bare ringe på om det var noe.

Noen minutter etter gikk en av riene over i trykketrang og jeg sier forfjamset til mannen min at jeg fikk en pressrie der jo, ring på jordmor..

Jordmor kom inn og det kom en ny pressrie. Jeg ble plassert i fødesenga og det ble konstantert full åpning og hodet var rett innenfor.

Jordmor begynte å stresse med alle instrumentene som ikke var helt klargjort enda, og hun fikk så vidt gjort alt ferdig før jenta kom ut etter 6 min med pressrier:)

Hun ble født 2 1/2 time etter at jeg hadde 4 cm åpning. 8 timer kortere fødsel enn sist. Jeg var helt overasket, men også glad for at det gikk så fort.

Jenta var 3414gr og 50 cm. Helt nydelig:)

Nå er vi hjemme fra sykehuset og storkoser oss:)

Lykke til alle dere som fremdeles venter, og takk for meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer!! :-)

Blir helt sentimental og gleder meg såååå til det er min tur. Gleder meg selvfølgelig ikke til selv fødselen, men til å få det lille nurket ut til oss :-) Det hadde vært helt perfekt med en fødsel som hadde vært 8 timer kortere enn forrige gang. Det hadde jeg også likt!! :-)

Kos dere med den lille prinsessen... Kan det finnes noe lykkeligere??

Skrevet

Gratulerer så masse med lille jenta:-)

Skrevet

Gratulere så mye med lille pia=) Håper på en lik fødsel, gleder meg sååååå :D Lykke til videre =)

Skrevet

Flott fødselshistorie, gratulerer og lykke til videre :)

Skrevet

Gratulerar med jenta!!!!

Skrevet

Håper jeg også får en sånn fødsel! Gratulerer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...