jentebanden Skrevet 31. oktober 2008 #1 Skrevet 31. oktober 2008 Og da mener jeg ikke å hinte, men å si at vi skal, og innen da og da. Vi har akkurat flyttet inn i nytt hus, og det er ikke akkurat orden enda. Damene på jobb sa nå at de hadde blitt enige om at de skulle komme til oss en torsdag i løpet av november. Jeg har virkelig ikke lyst, men de SKAL! For det første er det ikke folk jeg omgås privat, og vi har to små barn som skal sove, og våkner av den minste lyd. Jeg er trett og sliten, og ønsker å bruke all tid og energi på å komme i orden. Jeg er heller ikke spesielt interessert i en vinkveld midt i uka. Et par andre på jobb har også, på alvor, sagt at de skal komme på innflytningsfesten, selv om dette er folk jeg ikke omgås privat, og ville totalt falle utenfor om de kom. Jepp, jeg er nok fryktelig negativ nå, men det kommer nok av at jeg ikke har lyst. Jeg orker ikke en gjeng med kaklende, fnisende damer som holder ungene våkne, i et hus som fortsatt ikke er i orden. Er det vanlig å invitere seg selv? Jeg hadde jo invitert de selv om jeg ville de skulle komme en kveld. Og ikke minst, når det passet meg!
rampetrollet Skrevet 31. oktober 2008 #2 Skrevet 31. oktober 2008 Kan du ikke bare si fra at det passer ikke så godt nå for dere har mange ting på gang i det nye huset, og si at du gjerne vil ta det igjen når ting har roet seg da? Ser ikke på det som et problem....
Gjest Skrevet 31. oktober 2008 #3 Skrevet 31. oktober 2008 Jeg syns sånt er litt frekt. Men kan du ikke prøve å si til dem at huset absolutt ikke er i orden enda, og at du skal si fra når det passer dere at de kommer? Så kan du evt invitere dem på formiddagskaffe på en lørdag eller noe. Men de som har invitert seg selv på innflyttingsfesten er verre, syns jeg! Man gjør da ikke sånt? Lykke til, og lykke til med å komme i orden i nytt hus:).
jentebanden Skrevet 31. oktober 2008 Forfatter #4 Skrevet 31. oktober 2008 Jo, prøvde på det, men det var jo bare å ordne klart det. Vi venter på flislegger for å legge de siste flisene, elektriker for å gjøre klart alt lys etc. Orker ikke å stå å lage mat til alle etter at ungene har lagt seg. Da er det natta for meg også. For disse damene skulle nemlig ha servering også, og det MÅTTE skje innen 27. november.
jentebanden Skrevet 31. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 31. oktober 2008 Ja, en kopp kaffe en ettermiddag eller på helg hadde vært koslig, det er ikke det at jeg ikke vil ha besøk av de! Men fyllefest på en torsdag, med unger i hus, "krav" om middag og innen 27. november blir noe annet.
trillemamma Skrevet 31. oktober 2008 #6 Skrevet 31. oktober 2008 Man må gjerne invitere seg selv, men da må man også godta et avslag og man skal heller ikke forvente servering. Jeg tar faktisk ofte med meg snacks når jeg besøker folk.
Gjest ronja røverdatter Skrevet 31. oktober 2008 #7 Skrevet 31. oktober 2008 Hadde mine kollegaer gjort det mot meg og det absolutt ikke hadde passet, så hadde jeg bare smilt eller ledd litt og sagt at det hørtes hyggelig ut, men slik huset mitt ser ut nå, så må de nok vente lenger enn november. Det kan da ikke være med vanskelig enn det?
Oi ..! Skrevet 31. oktober 2008 #8 Skrevet 31. oktober 2008 Jeg hadde ikke giddet å skylde på huset engang, jeg. Det er du som bestemmer hvilke mennesker som skal inni ditt hus på hvilket tidspunkt. Sånn er det bare, og det får folk avfinne seg med. Jeg kjenner at jeg blir provosert på dine vegne her ..! Jeg ville sagt at det passer ikke, at du ikke orker å ha besøk for tiden ettersom det er så mye annet som skjer i livet ditt. Blir det noe mer mikk-makk rundt det, si det som det er - at det provoserer deg at de ikke respekterer at du ikke ønsker besøk for tiden. Så får det evt. bare bli litt "kjerringprat" i korridorene på jobben. Hev deg over det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå