Gå til innhold

Dersom dere var i min økonomiske situasjon..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på hva dere villle ha gjort?

Her er casen: Jeg er 21år, alenemamma og student.

Har 500 000 stående i egenkapital i en bolig.

Og har spart opp slik at jeg har 140 000 på høyrentekontoen min, planene var at jeg skulle bruke dette når jeg skal kjøpe bolig.

Meeen, jeg må ha bil. Hva lønner seg? Ta opp 100 000 lån til bilkkjøp, eller ta 100 000 fra høyrentekontoen min og dermed ha 100 000 kr mindre egenkapital`??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville tatt ut penger og kjøpt bil for den og så fyllt opp høyrentekontoen igjen med det beløpet jeg ellers måtte betalt i billånet hver måned.

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Enig! I disse litt usikre økonomiske tider, ville jeg tatt penger fra høyrentekontoen, men jeg ville ikke tømt den helt. Det kan være godt å ha noe i reserve om noe skulle gå galt. Så enten ville jeg tatt 100.000, eller kanskje jeg ville tatt 70.000 og lånt de siste 30.000. Da har du fremdeles en god sikkerhet igjen i banken til å ha å gå på.

Skrevet

jeg ville kjøpt en billigere bil :-)

Skrevet

ja, er ulurt og kjøpe en så dyr bil, du taper jo mange mange tusen i salgsverdi bare du vrir om nøkkelen første gangen. kjøp en billigere bil, får mange fine for et sted mellom 50 og 70 000, ta pengene fra kontoen din, og spar opp på nytt. slipper du avdrag og renter å tenke på hver mnd

Skrevet

Det med masse tap bare du vrir om nøkkelen gjelder om du kjøper en ny bil fra butikken. Gjelder ikke bruktbil.

Men ville brukt høyrente kontoen jeg og, enig med oktaviastar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...