Lala82- Skrevet 31. oktober 2008 #1 Skrevet 31. oktober 2008 Jeg hadde mens.termin den 24.10 og UL termin den 5.11,og her skjer det INGENTING i det hele tatt.Er 2.gangs og de sier at andre babyen kommer som oftest før terminen,men det er vel ikke sånn i min tilfelle.Jeg var på UL kontroll i går,legen skulle bare sjekke om det var nok mengde fostervann,og det var det.Hodet er ikke festet,og ligger ganske høyt oppe.Barnet er sååååå aktiv,sparker og rører på seg utrolig mye.Skulle komme tilbake den 5.nov på ny UL kontroll,Jeg venter og venter på at det skal gjøre vondt,MEN DET GJØR DET IKKE!Blir jo snart gal!!!!!!!!!!!!!!!!! Flere som har det som meg????
BABY-JENTE Skrevet 31. oktober 2008 #2 Skrevet 31. oktober 2008 hvorfor var du på UL kontroll? skulle ønske jeg kunne det. har termin 5. november akkurat som deg.
BABY-JENTE Skrevet 31. oktober 2008 #3 Skrevet 31. oktober 2008 jeg har forresten vondt, men det skjer ikke noe. ikke en damn shit :-( har hatt vondt i snart 10 uker fra og til :-( trodde jeg skulle føde for tidlig, pga for kort livmorhals.
Gjest Skrevet 31. oktober 2008 #4 Skrevet 31. oktober 2008 Samme her, blir sinnsyk snart! Har termin 5 november jeg også og har MASSE vondter og plager, men baby? nei henne har vi ikke sett snurten til enda gitt.. Ååååå jeg vil bare ha henne ut NÅ! Har hatt masrier de siste nettene som har kommet med 3 minutters mellomrom og vart i et minutt hver, har holdt på i opp til 5 timer sånn også gir det seg *argh* Datteren vår ble i tillegg født 9 dager før termin så jeg hadde ikke trodd at jeg skulle gå såpass lenge denne gangen.
BABY-JENTE Skrevet 31. oktober 2008 #5 Skrevet 31. oktober 2008 Det skjønner jeg godt mami&smruferosa... når du hadde forventet deg at hun skulle komme tidligere, akkurat som jeg gjorde med min. Vi får bare prøve å holde ut. Mamma sier slapp av, ingenting skjer når jeg forteller om hvor mye kynnere jeg har. Hun mener at jeg må vente til det blir fullmåne. FULLMÅNE??? Er du gal sier jeg, det er jo den 19. november eller noe sånn??? *litt hormondag ja*
Lala82- Skrevet 31. oktober 2008 Forfatter #6 Skrevet 31. oktober 2008 BABY-JENTE jeg var på UL kontroll siden det var midt i mellom de to terminene jeg har,og legen ville bare sjekke om det var nok mengde fostervann.Han gjør vel det samme igjen på neste UL kontroll,men jeg håper virkelig at jeg ikke må vente enda lengere.Jeg har ikke hatt noe vondt i det hele tatt.Nå gikk jeg en lang tur og kjenner litt menssmerter men ellers ikke noe mer.Oh og jeg blir gal av all den utfloden som kommer ut,æsj!!!Det klikker rett og slett for meg snart.
lillemirakel!! Skrevet 31. oktober 2008 #7 Skrevet 31. oktober 2008 stemmer i her:-) Har menstermin 31 i dag og ul termin 8 november, men INGENTING skjer. Var til ul i dag pga stille barn og han skjekka modning men der var det lite skjedd gitt....han sa han kunne satt meg igang hvis jeg var modnet( pga problem med stille barn...) men får vente enda en uke og se.... hodet er iallefalal festet og langt nede, men ellers ingenting. lurer på om man kan forvente rier og modning bare sånn over natta....? håååååååååååååper hååååååååååååper det!!!! lykke til, kansje vi kan følge hverandre litt her?
BABY-JENTE Skrevet 31. oktober 2008 #8 Skrevet 31. oktober 2008 hmm... vi sitter på hver vår lille pinebenk nå. Kan ikke sammenlignes med utålmodige barn på julaften... hehe.. Men jeg er iallefall glad jeg ikke har det som deg, imii, at jeg har en stille unge der inne. da blir man kanskje ekstra nervøs for å gå for lenge. sitter og drikker jeg min 2. kopp med lakrisrot te i dag. prøver meg forsiktig frem selv om jeg ikke har noe høyt blodtrykk.
lillemirakel!! Skrevet 31. oktober 2008 #9 Skrevet 31. oktober 2008 ja det er virkelig en tålmodighetsprøve...har vært inne sikkert 5 ganger pluss i dag og fått ctg og ul. alt ser jo bra ut men han er utrolig stille....har vært lagt inn også for observasjon, men fortsatt ingen løsning på hvorfor han er så rolig! Ny lege omtrent hver gang på føden, det er litt frustrerende også...... skal be om han jeg hadde i dag neste gang tror jeg- så når jeg skal inn til kontroll på termindagen så skal jeg be om å bli satt igang, for dette vil jeg faktisk gå så langt som å kalle psykisk terror:-( er kjempestressa hele tiden samtidig som jeg VET at han har det bra inni der- men jeg vil bare ha han UT sånn at jeg kan slutte å bekymre meg! har ikke prøvd noe for å få satt igang det hele da, lite sex også for lysten er ikke der akkurat....må kansje gire opp i helgen!! Men er så sliten også!! skikkelig nedpress når jeg går så turgåing er uaktuelt, husvask også pga halsbrann¨....
BABY-JENTE Skrevet 1. november 2008 #10 Skrevet 1. november 2008 Det ER tungt nå på slutten, ja.. og spesielt når man sliter med halsbrann, det har jeg hatt litt av og. våkna opp av oppkast i senga og sånn. men det har heldigvis ikke vært hele tiden, det har bare kommet av sge selv i tide og utide. heldigvis har jeg en god dag i dag! ikke noen kynnere, stikninger, murringer eller maserier som lurer meg... det har jeg hatt nok av, det begynte i uke 29!!! så jeg trodde liksom denne jenta skulle komme litt tidligere. den gang ei - 4 dager igjen til termin. Håper du får en lege du har møtt før neste gang. Det er ikke noe morsomt å hele tiden skulle forholde seg til nye mennesker i helsevesenet, det har jeg funnet ut jeg og. Tror også jeg ville bedt om å få den samme om det var mulig.
BABY-JENTE Skrevet 1. november 2008 #11 Skrevet 1. november 2008 forresten, hva bedriver dere i helga? kjæresten min jobber og etterpå skal han på klassereunionfest. blir alkoholfri øl på han ja :-D Men han har ikke noe i mot det da. vi kjøpte ny bil i går... brukt stasjonsvogn skoda octavia 2000 modell... den lille poloen hadde et litt lite baggasje rom, så for å få plass til barnevogna hadde vi måttet legge ned et sete hver gang. vi leker ikke mor og far liksom, nå er det alvor!! hadde vært litt typisk hvis vannet går i den bilen.
lillemirakel!! Skrevet 1. november 2008 #12 Skrevet 1. november 2008 grattis med ny bil da!! vi kjøpte volvo stasjonsvogn da vi fant ut at jeg var gravid...kjempefornøyd med den, så nå mangler bare bikkja så er vi også A4:-) I natt var helt jævlig mtp halsbrann....var oppe 4.30 og drakk biola i mangel på noe annet og ifkk ikke sove etterpå....strålende sol i dag, men det gleder meg ikke egentlig! huff, må slutte å synes så synd på megselv, hehe. han kommer vell ut når jeg minst venter det. men det er egentlig hele tiden da...føler aldri han skal komme siden jeg ikke er moden eller noen ting. skal ut å kjøpe en vinterdress til nurket i dag- det er planen:-) litt lei av at samboer alltid forsvinner ut døren på lørdager og søndager- for å fikse bil- ordne her og der osv...istedet for å hjelpe meg i huset....er så alene hele tiden, og IKKE sosial heller. sa nettopp nei til kaffebesøk fordi jeg ikke orker den bebipraten om når han kommer, såSTOR jeg har blitt, er du ikke LEI osv........ forresten så er jeg 26 år bosatt på sørlandet:-) Lykke til og sender masse fødestøv deres vei
Herkules Skrevet 1. november 2008 #13 Skrevet 1. november 2008 Jeg er nok ikke like utålmodig som dere, men klart jeg venter nå noen dager på overtid både mens og ul termin er passert. Fødte 4 uker før sist så dere kan jo tenke dere:) Når det gjelder om ting kan skje over natten så kan jeg jo si hvordan det var med meg sist. Vannet gikk uten forvarsel og etter det gikk det 41 timer uten ett tegn på noe som helst. Jordmødrene var rimelig sikre på at jeg måtte settes i gang. 41 timer etter vannavgang så sa det pang og jeg hadde heftige rier 4 timer etter var gutten klar for å komme ut. Grattis med ny bil, ja tenk om vannet går der:) Vannet mitt gikk på do så mer dramatisk var det ikke her. Var på hytta da så litt action ble det jo:) Får komme oss ut i farta så det skjer litt her i dag
BABY-JENTE Skrevet 1. november 2008 #14 Skrevet 1. november 2008 til immi takk, det er veldig deilig med ny bil. deiligere enn jeg hadde trodd (jeg er ikke så intr i biler for å si det sånn). dere kjøpte dere stasjonsvogn dere og ja, hehe.. ja det er vel nesten et must nå til dags når man får barn. har lyst på hund, men blir vel en stund til vi skaffer oss det. kjæresten min vil helst ha katt, men jeg er allergisk mot katter :-( det verste jeg vet er å ha en sånn hormondag som jeg kaller det, hvor du kjenner at hormonene bobler rundt i kroppen, og forbanner alt og alle på en dag hvor det faktisk er fint vær. høres sikkert veldig sært ut, men nå mens jeg har vært gravid og hatt disse dårlige dagene (på starten og slutten av avsngerskapet), så har sol og fint vær gjort dagen enda verre. dagen min har vært super gått mange fine lange turer ute i solen, begynner å glede meg litt til jul også nå :-) det der med å være alene i denne perioden her, er ikke noe moro :-( syns du skal si til han at du trenger litt selskap og støtte! jeg for min del er 21 år og bor på østlandet litt utafor oslo.
BABY-JENTE Skrevet 1. november 2008 #15 Skrevet 1. november 2008 håper du får føde snart, herkules... det beste e rvel å slippe å bli satt i gang, men her inne virker det som om det er ulik erfaring med hvordan det er å bli satt i gang. ikke alle som har dårlig opplevelse med det, så det kan jo være en trøst.. :-)
Lala82- Skrevet 1. november 2008 Forfatter #16 Skrevet 1. november 2008 Jeg ble satt i gang forrige fødsel og syns det var kjempefint.De tok vannet og det hele var over på 3 timer.Jeg hadde ikke vondt før det,og gikk og venta slik som jeg gjør nå.Håper jenta bestemmer seg snart for å komme ut for jeg orker ikke mer. Gratulerer med den nye bilen og jeg ønsker alle sammen lykke til og håper dere får en lett og rask fødsel. Så får vi se hvem av oss blir den første som føder :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå