Gå til innhold

Termin 13.juli Første gang og glad men nervøs


Lillefisk

Anbefalte innlegg

HerreGUD! Så syk følelse...tok test for to dager siden og den var positiv :) Jeg og sambo har prøvd i 3 måneder og på 4.forsøk gikk det.

Helt merkelig og se krysset på pinnen. Men så er det også rart fordi jeg føler meg jo ikke gravid. Bortsett fra litt ømme pupper så merker jeg ingenting. Skal til legen på tirsdag og prate ut. Vet ikke helt hva vi skal snkke om men å bestille legetime var det første jeg gjorde. ER vel han som viderehenviser meg til en svangerskapskontroll-lege? Og bestiller ultralyd..?

Som sagt veldig glad men også ganske nervøs. Har ønsket at dette skulle skje i mange måneder og så er jeg så redd for at noe skal gå galt og plutselig er jeg ikke gravid lenger og må begynne helt på nytt.

Har fortalt nyheten kun til noen av mine nærmeste venninner.

Har lyst å ta sånn 3d-ultralyd...kan man ikke gjøre det etter 2 måneder?

hade vært fint om e kunne gjort det før jul slik at jeg kunne fortalt nyheten til familien i jula :) åHH.. det her er så spennede....gleder meg til lege-besøket :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

To oxo test for to dager siden, og har termin 13. juli! fantastisk med slike forum slik at man kan få det ut...mannen vet det, og ei veninne, men har bestemt oss til å vente med å si det til flere..er så sykt..og er nesten redd for at lillespiren skal forsvinne hvis jeg snakker eller skriver om den..blir mer og mer glad i den og redd for at den skal falle ut..leste i dag at en av tre svangerskap ender i spontanabort i løpet av de første ukene..mmm..må nok slutte å lese slike ting..kjempelykketil hos legen..tenker jeg skal bestille time i morgen den dag:) spent på å høre hva han sa:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg også er ganske nervøs for at noe skal gå galt og så plutselig er man ikke gravid lenger...så skuffende det hadde vært! Men så idag har jeg plutselig følt meg litt mer avslappa. Leste om den lange og farlige reisen for den vesle sædcella og for en himla prosess det var å bli gravid at jeg tenker at om kroppen min klarte dette så greier den resten også :) Det du har lest om at en tredjedel ender i spontanabort...er ikke det den aller aller første uka (vår uke 3) inkludert? For tror det er da det er flest spontanaborter skjer (før man vet at man er gravid)..og så tenker jeg jo som så at en god del av spontanabortene sikkert skjer med de som er litt eldre, de som har alvorlige sykdommer i familiene, de som har røykt eller drukket på begynnelsen (før man vet at man er gravid) osv....men det kan jo skje helt vanlige sunne friske unge folk også...men jeg orker ikke tenke sånn :)

 

Bestilt ultralyd den 18.-des...rett før jeg drar hjem til jul. Håper og tror på poositive nyheter om liv der inne, så blir det ekstra stas å fortelle familien det :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann dere:)

Melder meg inn her, har termin 12. juli! Førstegangs gravid, skikkelig stas! Er så spent og så lykkelig! Håper bare alt går bra:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...