F-mor Skrevet 31. oktober 2008 #1 Skrevet 31. oktober 2008 Jeg sluttet å røyke i 2004 og har siden trøstet meg til tab-extra og pepsi max...Bort i mot 3liter til dagen....:-( Men nå skal jeg slutte og etter en sjenne preken fra tannlegen min er jeg nå motivert. Jeg har klart meg på en 1.5l flaske siden mandag og den er ikke tom enda. Er det mulig at jeg kan høste noen fordeler av dette, utenom penere tenner da;-) Ønsker å ta av noen kilo til, går tur flere ganger i uka og spiser sunt. Kansje det er fantasien min, men jeg synes at huden min har blitt strammere, før var di liksom fulle av vann...(ødem) Jeg er glad for litt motivasjon
Snøfnugg75 Skrevet 31. oktober 2008 #2 Skrevet 31. oktober 2008 Pass opp for aspartam som er i lettbrus. Skumle saker.
Gjest Sauen ruger for harde livet Skrevet 31. oktober 2008 #3 Skrevet 31. oktober 2008 Å slutte å drikke lettbrus gir absolutt en haug med fordeler. -Bedre opptak av vitaminer og mineraler -Finere tenner -Mindre sjanse for allergiske reaksjoner på e-stoffer -Lettbrus kan gi hjertebank og migrene -Vi vet ikke så mye om langtidsvirkningene av kunstige søtningsstoffer som vi vet om effektene av vanlig sukker, det er jo også noe å tenke på. -Lettbrus inneholder mye mindre kalorier enn vanlig brus, men opptar likevel plassen til sunn mat og næringsmidler. Så du blir ihvertfall sunnere av å bytte ut lettbrus med et sunt kosthold=)
Attpåklatten :-)™ Skrevet 31. oktober 2008 #4 Skrevet 31. oktober 2008 Såklart du vil høste fordeler av å kutte ut lettbrusen:-) Du vil merke det på tenner, hud og hår. Om du klarer å bytte ut lettbrusen med vann, så vil du merke ennå større forskjell:-) Og det er ikke så vanskelig som man tror! Et skritt av gangen. Bytt ut noen glass brus med kaldt friskt vann. Ha gjerne noen dråper sitron i også. Huden vil bli friskere, få mer glød og bli fastere. Gjelder hele kroppen også, ikke bare ansiktet. Du vil mest sannsynlig også gå litt ned i vekt av å kutte lettbrusen. Det ble gjort et forsøk for noen år siden. En gruppe friske mennesker skulle gjennom et år drikke henholdsvis sukkerholdig brus og lettbrus. Altså en gruppe av hver. De drakk lik mengde og etter et år hadde de som drakk lettbrus lagt på seg flere kilo mer i snitt enn de som drakk sukkerholdig brus. Lykke til - dette klarer du! Gå deg en tur og ta et stort glass vann når suget kommer:-)
erteposen + 4 Skrevet 31. oktober 2008 #6 Skrevet 31. oktober 2008 Aspartam er kjipt. Du lurer på om kroppen reagerer med å lagre fett eller gjøre seg klar for å ta imot noe søtt når kunstig søtning kommer inn i munnen - og lurer på om dette kan ha en innvirkning på vekt. Mange mener det øker søt og matsuget, men det finnes ingen entydige bevis. De anbefaler allikevel moderasjon. Det er bedre enn alternativet da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå