Gå til innhold

TIL DERE SOM HAR BARN FRA FØR AV........

Anbefalte innlegg

Gjest elissa2
Skrevet

hva gjør man når barnas besteforeldre ikke bryr seg???

når barnet har bursdag,og er lei seg fordi det får ikke en eneste tlf eller melding fra besteforeldre???? ei heller vil komme i familieselskap fordi det er for dyrt og langt å reise....(1,5 t max, og max 200 kr)

er litt fortvilt her........

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde tatt en real prat med besteforeldrene, spurt om de i det hele tatt ønsket kontakt med barnebarnet??

Gi de et ultimatum, still opp på bursdager og det som er viktigt for barnebarnet eller bryt kontakten helt...

Ganske drastisk tilltak, men kanskje det enesete som får de til å få opp øynene..fortell de også hva barnet føler i denne situasjonen..

lykke til

Klem klem

Skrevet

Neimen det var trist å lese!

Jeg vet ikke helt hva jeg skal si. somregel når noen ikke bryr seg så meker ikke barna det fordi de ikke vet hva de "går glipp av", men når de merker det så er det jo fryktelig trist.

Har dere andre som kan vise interesse ved å ta en telefon, noen tanter eller onkler?

Nytter det å snakke til besteforeldrene?

Syns det hørtes vanskelig ut må bare ønske dere lykke til.

Skrevet

Her i huset er det en farfar som ikke engasjerer seg overhodet. Husket den første bursdagen, men ikke den andre..og er generelt ikke veldig interessert.

Datteren vår husker ham jo knapt (hun blir 3 om ikke lenge), så for henne er det ikke noe "tap" sånn sett. Det er sårere for oss voksne tror jeg...datteren vår har ihvertfall masse andre mennesker i selkta rundt seg som både bryr seg og som viser det!

Skrevet

La være bry deg tilbake, til slutt så innser de nok hva de har gått glipp av.......

Skrevet

Jeg har tre barn fra før, eldste er ti - vi har også besteforeldre som ikke bryr seg særlig, de bor 5 min unna og vi ser dem kanskje to - tre ganger i året. I begynnelsen tenkte jeg som deg at det var veldig leit for barna men har med årene kommet til at det er oss voksne som bryr oss mest. Jeg har sluttet å ta iniativ og det er ikke alltid det virker sånn at besteforeldrene innser hva de går glipp av nei, grunnen til at de ikke bryr seg særlig er jo ofte at de er seg selv nok, stort sett.Mine barn har kjempeflotte besteforeldre på fars side ( vi er skilt) og har glidd bort fra de to andre, når de kommer en gang for syns skyld i bursdagsselskap o.l. vil ungene helst ut til venner og holde på med sitt og det lar jeg dem gjøre - hvorfor skal de sitte pliktløp i selskap med mennesker som egentlig ikke bryr seg? Det har vært litt voksenslitsomt å komme dit vi er nå, men for alles del tror jeg vi har funnet løsningen for oss iallefall. Vi forventer ingenting og finner verdifulle forhold hos voksne venner og deres familier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...