Gå til innhold

Inkontinens etter fødsel...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det en mnd siden jeg fødte, men har merket at det av og til kan dryppe litt urin ut der nede .... Ikke mye, men nok til at jeg blir engstelig! Er dette vanlig etter fødsel? Og hvor lenge vil det i såfall være slik? resten av livet? Sukk....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er veldig vanlig. Få legen til å se på deg og fortell det på 6 ukers kontrollen. Så kan han/hun vurdere om du er innenfor normalen eller skal undersøkes.

Jeg lekker hver gang jeg nyser og hoster og kommer nok til å gjøre det resten av livet. Men det er til å leve med.

Skrevet

Veldig vanlig! Knip 30 ganger av 10 sekunder med 5 sekunders pause mellom hvert knip, forsøk å dra innover og innover eller bare sterkere og sterkere. Sett av tid til knipingen så blir det lettere å følge opp og å gjøre det riktig.

Skrevet

Jeg lakk litt til å begynne med, kanskje i et par mnd, men så gikk det over.. ( uten å knipe)...Men er visst lurt å knipe uansett, MÅ bli flinkere til det jeg også, slik at jeg ikke blir en "dryppedame" ( som legen min sa så fint) når jeg blir eldre.

Er veldig normalt. Er litt av en påkjenning underlivet er igjennom under en fødsel.

Lykke til videre!!

Skrevet

Puh, takk for svar, det var godt å høre at dette er vanlig og sansynligvis kan "knipes" vekk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...