bøllefrøene Skrevet 31. oktober 2008 #1 Skrevet 31. oktober 2008 Hei. mine gutter har egentlig sovet veldig godt.. fram til ca 6 mnd.. da ble de først syke og etter det har det bare vært tull... De er en drøm å legge ( sover i hver sin seng på sitt rom), noen netter vokner albert hver time.. bare tuller.. og i natt hylte han som om han hadde mareritt.. hva kan dette komme av tro??? en ting er jo at de vokner mange ganger.. skal få sluttet med melk innen noen uker og håper det vil hjelpe.. det største problemet er at de vokner alt for tidlig.. gjerne fem... noen ganger seks.. men i dag voknet oskar halv fem... lot han styre lenge i sengen.. bare skravler.. gråter ikke.. men han lager høyyyye lyder. etter en halv time hentet jeg han.. blir jo redd for albert.. når han endelig sover... !! Er det noen triks på barn som vokner alt for tidlig..?????? jeg tenker at fra 06 er det greit å stå opp. Får nok ut av dagen ja... god helg folkens!!
Gjest Skrevet 31. oktober 2008 #2 Skrevet 31. oktober 2008 Skjønner godt hva du mener, bare at her er guttene så vidt begynt å sove natten igjennom. Mine våkner helst at de har mistet smokken, men i det siste har ene og våknet hver time. Er like fortvilet, lurer på om han har vondt i magen eller noe, vurderer å legge de på hvert sitt rom slik at en av de kan få sove i fred. Ellers våkner de gjerne i 6 tiden, da er mor så utslitt etter natten at å stå opp er ikke aktuelt. Da gir vi de melk på flaske (har sluttet å amme), slår på litt lys og legger noen leker i sengen. Da styrer de gjerne på en liten time og vi kan stå opp.. Tenker ofte om jeg kanskje prøver å legge de nærmere kl 19 at de vil sove litt lengre, men det går som regel ikke da de et stuptrøtte klokken 18-18.30... Må vel nevne at de får ikke melk på natten mer, kun vann.
litengutt+2_spirer i magen Skrevet 31. oktober 2008 #3 Skrevet 31. oktober 2008 Hei, hei! Nå kommer jeg sikkert ikke med svaret du ønsker..... Men jeg har hatt en morgenfugl i min første man. I perioder har dagen startet kl. 04.30..... og når man er i jobb er dette helt krise.... Men jeg fant ikke noe løsning på det egentlig. Prøvde forskjellig leggetider, la han ligge på rommet, ta han inn til oss o.s.v. Noen dager sovnet han igjen i vår seng, men ikke alltid. Den eneste trøsten jeg kan gi er at det går over! Nå er han 2 1/2 år og i i natt sov han fra 19.30 til 07.00. Hadde aldri trodd det for et år siden. Han begynte å bli bedre fra ca. 18 mnd og er blitt bedre og bedre. Eneste rådet herfra er å legge seg tidlig..... selv om det er veldig kjedelig! Lykke til. God helg! håper vi sees til uka :-)
Jannec2 Skrevet 31. oktober 2008 #4 Skrevet 31. oktober 2008 Sover de mye på dagen? Hvis det så kan man prøve å kutte ned på søvnen. Kansje ikke la de sove senere enn til kl 17, hvis de legger seg i 19 - 20 tiden.og kansje ikke lenge av gangen. Grøt til kvelds ? Har bare lest dette i søvnboken. Men barna har jo uansett sine greier og det kan jo hende at det bare er noe kortvarig. Men når mor trenger søvn, så bør det skje fort.;o) Mine er jo bare 3 mnd enda så jeg kan ikke gi deg de beste rådene. Jeg bare skjønner at jeg har nok noe av det samme i vente ja ;o) Lykke til
bøllefrøene Skrevet 31. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 31. oktober 2008 18 mnd... he he ikke svare jeg ville høre nei... har hørt at helsest kan komme med tusen råd om legging osv.. men ingen for morgenfugler. skal på 8 mnd kontroll på mandag..så får høre hva de sier. off off.. jeg får holde ut... legge meg tidlig gjør jeg.. stort sett rundt 21.. men i dag er det fredag så jeg får se om jeg holder ut litt lenger. mamma skal ha gutta natt til søndag... gud jeg gleder meg.. snork snork..... håper vi sees på neste treff!!
Thea-81 Skrevet 2. november 2008 #6 Skrevet 2. november 2008 Jeg fikk et skriv ang. å få barn til å sove lenger på morgenen. Kunne visst brukes fra 8-9 mnd - du kan få kopi av det! Aner ikke om det funker da..
bøllefrøene Skrevet 2. november 2008 Forfatter #7 Skrevet 2. november 2008 å ja gjerne.. må jo prøve alt. i natt blir første natt uten melk.. spent. håper det kan gjøre nettene bedre på sikt.
Ventet på nr 2 og 3 Skrevet 3. november 2008 #8 Skrevet 3. november 2008 Hvordan gikk det i natt??? Jeg har som du vet ingen tips, for mine gutter har sovet veldig bra etter at du snakket med dem om å være greie med meg. Kanskje jeg må ta en prat med dine små for nå fortjener du litt roligere og lenger netter. Go klem!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå