Gå til innhold

Er du en syter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dvs. En som alltid klager på systemet, staten og regeringen? En som bare hater alt av offentlige kontorer og nav spesielt, mener de forundligste ting er myndighetenes ansvar, samtidig som at de helst ikke skal bestemme over deg som enkeltperson? Og samtidig går rundt med en paranoid tanke om at alle vil ditt verste. Har notert meg at det begynner å bli en del av dem, se.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, heldigvis ikke :) Har en venninne som er sånn, blir jo deppa av å være sammen med henne en time jo.

Skrevet

Nei men jeg kjenner flere som er det....

Skrevet

Jeg kom til å tenke på det da en bekjent nevnte at det var for ille å la kvisten ligge etter hogst i skogen. Det burde være myndighetenes ansvar å rydde kvist(!) Samtidig så klager de på skatten de må betale...

Skrevet

Jeg er stormforelska i Stoltenberg, og kan ikke tenke meg morsommere ting enn å fylle ut skjemaer og besøke offentlige kontorer. Dessuten er den største feiringen valgkampen!! Jeg dresser meg opp til å gå på helsestasjonen og gleder meg i dagesvis, de fleste regningene våre er selvvalgte. Jeg blir stadig kjent med nye mennesker på bussen isteden for å sitte og stinke i bilkøen for meg selv, og jeg er så heldig at jeg kan studere og lese nye spennende ting hele tiden.

Føler meg egentlig ganske fornøyd med tilværelsen, men jeg har helt klart mine mer sytete perioder jeg også.

Skrevet

Nei, er nok ikke det. Syter lite, og blir lei av folk som kommer med "staten skylder, staten burde..." argument. Liker å greie meg selv, og har ikke noe imot å betale skatt engang:)

Unngår sytere, og slipper ikke nye sytere inn i min venneflokk. De suger energi, og jeg bruker heller den tiden på venner.

Skrevet

Nei, men om jeg er syk eller veldig sliten (eller bare veldig gravid) så blir jeg forferdelig sytete og synes veldig synd på meg selv ...

Systemet, staten og regjeringen påvirker jeg det jeg evner (gjennom å være aktiv, oppdatert, delta på valg osv). Og jeg er flink til å stå på krava og vet hva jeg har krav på og ikke, så nav (og andre offentlige vesener) kan prøve seg på å krangle med meg ;-) (og jeg har heller ikke urealistiske forventninger/krav til dem...)

Skrevet

Nei, absolutt ikke.Er er en positiv person stort sett, og klarer ofte å se det positive i situasjoner. Men kjenner noen som er slik. Travelt!

Skrevet

Nei, men jeg har en slektning som er det.

Hun tok alle pengene til moren sin ut av banken da hun kom på sykehjem, og gjemte dem hjemme, for hun ville ikke at kommunen skulle få fatt i rentene. Samtidig klaget hun høylytt over at det var dårlig bemanning og kjedelig mat for mor... og hun så overhode ingen sammenheng mellom dårlig økonomi på sykehjemmet og det å tilbakeholde inntekter.

Hun anklager alle offentlig ansatte for å være fullstendig innkompetente, og hevder stadig at folk har rettigheter som ikke henger på greip. Som at jeg har rett på en ekstra barnetrygd for de dagene mannen min jobber i utlandet, for da er jeg i praksis alenemor!

Hun mener også at det at hun har med seg 8 kartonger vin fra Sverige ikke er å smugle, for hun gjør det så sjelden....

Egentlig ei ganske underholdene dame ;-)

Skrevet

Uff. jeg kjenner definitivt mange slike. Alt er galt. En mente det var myndighetenes ansvar å sørge for norsk musikk på "hans" radiokanal. det er det jo, forsåvidt... men vedkommende burde skiftet radiokanal hvis det var så veldig viktig for han, men neida, han skulle høre på p 4 han, for Nrk, som forøvrig han aldri hørte på, var ikke noe godt alternativ. Og dessuten så hadde han lært at det het Ark og var kommunistisk av partiet som sto hans hjerte nærmest.

Skrevet

Nei, jeg tror ikke det. Er ofte den som forsvarer systemet da noen klager i diskusjoner.. Men får mye pepper, så kjenner en del sytere ja.

Skrevet

Nei, jeg syter ikke, men jeg greier meg jo stort sett selv:) Vi har god skole og er fornøyde med både helsesøster og lege. Men jeg blir fortvilet over at man ikke skal få lov til å tjene penger uten å mistenkeliggjøres i dette landet. Og nei, vi tjener ikke så forbaska mye:) Jeg blir irritert over at man skal styres av staten i ett og alt, for eks at en minister går ut og sier at jeg fratar mitt barn en del av utdanningen siden jeg går hjemme med henne litt mer enn de tilmålte 12 mnd. Hun er ett år!!

jeg blir irritert over at man skal tvinge pappaer til å være hjemme, men selvstendig opptjeningsrett skal de ikke få.

Slike ting kan nok irritere meg, fordi jeg ikke vil at staten skal bestemme riktig alt:) Men jeg syter ikke av den grunn, det må jo være lov å si meninga si uansett?

Og ja, jeg er stort sett veldig fornøyd med Norge, vi er heldige - men jeg er ikke så sikker på om vi forvalter denne rikdommen helt riktig!

Gjest Sauen ruger for harde livet
Skrevet

Nei, jeg mener oppegående og friske mennesker bør forsørge seg selv, og at vi ikke hele tiden kan rope på mamma staten.

Men jeg har allikevel meninger om grupper som burde få flere rettigheter, og stønader som burde blitt bedre. F.eks rettighetene til gravide på attføring, rett til egen permisjonsoppsparing hos far osv.

Og så er jeg heller ikke alltid enig i måten staten bruker resten av pengene, men det er jo også derfor vi velger parti.

Skatten min betaler jeg med glede, og ser aldri på disse pengene som "mine penger".

Skrevet

Nei, absolutt ikke ;-)

Jeg er veldig bevisst på hvor godt vi har det, og jeg legger ikke to fingre i mellom hvis jeg kan få satt en av syterene på plass - he he.

Skrevet

Da er jeg ikke en syter, syns jeg har hatt all verdens tålmodighet med Nav og desslike.

Du skulle hørt meg når jeg er syk, derimot.

Skrevet

Håper ikke jeg er det..

Kjenner derimot godt en som er så sytete at det er helt fascinerende. Og det som er vittig er at hun synes hun selv er så beskjeden og unnselig.. Og kanskje litt yndig. Men, det er alle andre sin feil at hun ikke har det bra i livet. Hun har vært 'offer' hele livet, og ramlet gjennom systemer. (for oss normale handler det om å ta ansvar for eget liv) Doktoren på SØF får bite seg merke i hennes krasse uttalelser og snurpete, rynkete tryne.. Kassadama på Rimi sitter så sjokkert at det ser ut som ansiktet hennes er i ferd med å bli blåst av.. Jeg er sikker på det kunnet blitt guiness for et spill for galleriet..

Skrevet

Kom på enda mer. "Nå går vi alle sammen om å klage på årets julekalender" Skriver protestliste til NRK og forlanger skomakergata:) Ingen ting er som da vi var små, nemlig.

Skrevet

Jeg er overhodet ikke sånn.

Men kjenner en som er sånn, det er noe galt med alle andre, h*n tenker alltid det værste i alle situasjoner, har mange fiender pga tullete antakelser osv osv.

Utrolig slitsomt

Skrevet

Nei, men mannen min begynner å bli en. Han blir mer lik svigerfar for hver dag som går, hehe. Alle som jobber i kommunen er kjeltringer, de lurer og snyter og straffer "oss vanlige folk", politikerne er idioter, særlig Stoltenberg, mistenker alle med høyere utdanning for å være både idioter og nedlatende (jeg har høyere utdanning..). Det er slitomt å se nyhetene sammen med han for det er hele tiden: "ja hva sa jeg, han er jo en kjeltring/idiot osv". Han begynner å like frp bedre og bedre mens jeg er totalt anti-frp. Jeg orker ikke å diskutere med han men ignorerer oftere og oftere kommentarene hans. Ellers så har vi det bra, hehe :)

Skrevet

Grøss, det hørtes ut som min svigerfar. Jeg klarer ikke å se på tv i nærheten av han (da må jeg virkelig lukke ørene)

Heldigvis er ikke samboeren min sånn - og jeg håper han ikke blir det heller siden han nå er snart 35 år...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...