Karomamma Skrevet 31. oktober 2008 #1 Skrevet 31. oktober 2008 Jeg var hos tannlegen på onsdag. Holder på med rensing i dype lommer mellom tannkjøtt og tenner som er kommet av "overbørsting"... Det gjør sinnsykt vondt, så vi setter alltid masse bedøvelse. Det tar ca en halvtime hver gang, så jeg labbet avgårde i lunsjen som jeg pleier og tenkte at dette går kjapt og greit som vanlig... Da jeg fikk den første bedøvelsessprøyta, ble jeg SKIKKELIG dårlig. Hjertebank de luxe, svimmel og følte jeg kom til å svime av. Måtte be henne stoppe og da sier hun at det er adrenalin i bedøvelsen. Merkelig at jeg aldri har reagert på det før!!? Anyway, hun satte en annen type bedøvelse og fortsatte. Jeg gikk tilbake på jobb og dro hjem for å lage middag. Da bedøvelsen begynte å gå ut, ble jeg dårligere og dårligere. Det var vondt i kjeven og jeg var helt gåen. Etter middag klarte jeg ikke å stå på beina, så jeg tok en Paracet og la meg nedpå litt. Jeg sovnet 18:30 og våknet ikke før neste morgen!! Det er bra nå altså, men jeg synes det var litt ekkelt. Tror ikke jeg skal ha adrenalin i bedøvelsen flere ganger. Men da vet dere hvorfor jeg ikke har vært på DIB, he he he.... Andre som har opplevd noe sånt?
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 31. oktober 2008 #2 Skrevet 31. oktober 2008 Æsj, det høres ekkelt og farlig ut..... og jeg er ikke særlig lettskremt altså. Nei har aldri opplevd noe lignende, men så husker jeg ikke sist jeg fikk bedøvelse hos tannlegen da...... synes det er så ekkelt når den er i ferd med å gå ut av leppa:-)))) (ja jeg er pingle) Har du kontaktet lege ang dette eller??? Jeg tror jeg ville forsøkt å finne ut hva som faktisk skjedde..... Godt du er fit for fight igjen da:-D
Attpåklatten :-)™ Skrevet 31. oktober 2008 #3 Skrevet 31. oktober 2008 Uff da! Hjertebank og svimmel og utafor er akkurat sånn jeg var for noen uker siden og som visstnok var pga veldig lavt jernlager. Men i ditt tilfelle så var det nok adrenalinet tenker jeg. Du bør nok kanskje sjekke det med legen din, hvorfor du reagerte så voldsomt. En tlf så har du svaret:-) Tenker på hun datteren min som går med adrenalinpenn i vesken til enhver tid......ikke bare bare for kroppen å kjøre i seg det.... Eneste jeg får skikkelig hjertebank av er koffein. Om jeg drikker mange kopper kaffe er jeg helt på siden av meg selv. Er veldig følsom for koffein og får hjertebank og urolig kropp av det....skikkelig ekkelt.
Gjest Skrevet 1. november 2008 #4 Skrevet 1. november 2008 Usj så ekkelt da. Mopedisten her reagerer på bedøvelsa med å bli svinsjuk,rett og slett.Ligger rett ut hele dagen.Kanskje det er noe slikt med han å?hmmm Håper du finner ut hvorfor du reagerer slik. Å godt du er i fin form igjen.
♥Snulder Skrevet 1. november 2008 #5 Skrevet 1. november 2008 Så guffent!!! Jeg vet at det aldri skal brukes adrenalin i bedøvelse som settes i bl.a. hender og føtter... men trodde det var ganske vanlig hos tannlegen! Jeg har aldri opplevd slik hos tannlegen... det jeg kan huske... har ikke hatt behov for boring/bedøvelser de siste 25 årene. MEN jeg opplevde å bli skikkelig uvel da jeg fikk bedøvelse i en legg for fjerning av en føflekk. Kvalm, uvel og svimmel... Husker det gikk ganske raskt over, og var fin resten av dagen.
Gjest Skrevet 2. november 2008 #6 Skrevet 2. november 2008 Huff Karomamma, skjønner godt at du ble engstelig, spesielt når du har fått det flere ganger før, uten å regare........Kanskje lurt å ta en prat med tannlegen ? Har ikke erfaring med å bli dårlig, bare "rusa". Sist jeg var hos tannlegen, skulle jeg fylle en tann og siden jeg har bittelitt skrekk, tok jeg en beroligende innen timen. Skjedde ett eller annet når jeg fikk bedøvelse i tillegg, (i tillegg til at jeg var overtrett) for jeg fikk fullstendig latterkrampe, klarte ikke å la være å le, stakkars tannelegen, trodde nok jeg var passe gal, litt flaut..
Superlis Skrevet 2. november 2008 #7 Skrevet 2. november 2008 Stakkars deg!! Tror jeg hadde blitt skikkelig skremt,ingen god opplevelse,får håpe du slipper og oppleve det flere ganger! Jeg holder på med noe greier hos tannlegen jeg også,en gammel skade som må repareres igjen...skikkelig pyton:((
Karomamma Skrevet 2. november 2008 Forfatter #8 Skrevet 2. november 2008 Joda, det var ekkelt, men jeg tar det med knusende ro. Det er vel ikke verre enn å unngå adrenalinbedøvelse til neste år...? Jeg har hverken tannlegeskrekk eller er særlig lettskremt, men muligens den generelle dagsformen spiller inn her. Aner ikke, jeg... Skal høre med min faste doktor Dyregod til uka, for jeg har legetime uansett. Skader ikke å høre hva han tror, men som sagt, det gikk over. So far so good Egentlig liker jeg jo rus, he he, men helst noe man blir litt gladere av altså
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå