Gå til innhold

Dere som har brødre...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lekte dere mye sammen da dere var små? Og har dere et nært forhold i dag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har to.

En som er 16 måneder yngre og en som er 5 år yngre.

Jeg og han som er 16 måneder yngre enn meg var bestisser gjennom hele oppveksten. Vi hadde det helt fantastisk! Var mer som tvillinger. I dag har vi også et godt forhold, men pga at han bor et stykke unna får vi ikke sett hverandre så ofte.

Han som er 5 år yngre ble mer som en lillebror, så vi lekte ikke så mye sammen under oppveksten egentlig. Han bor i dag på andre siden av jorda og er veldig dårlig til å holde kontakten. Selv om jeg prøver....

Skrevet

Nei og tja... Men min bror er 10år eldre enn meg og vi bodde bare sammen til jeg var 8år gammel da han flyttet til en annen by for å studere. Nå bor han utenlands, så da begrenser det seg litt av seg selv. Men han er en flott storebror da..:)

Skrevet

Tja, lekte litt sammen, men ikke så mye.

Har ikke et spesielt tett forhold i dag selv om jeg bare er 2,5 år eldre enn han.

Skrevet

Har en bror som er 3 år yngre, og vi lekte masse sammen. Har dessverre ikke et like nært forhold som før, men det kommer vel av at vi er så opptatt i hverdagen.

Skrevet

Jeg har brødre som er eldre og yngre, og jeg har et nært forhold til mine brødre. Spesielt han som er 5 år eldre enn meg. Vi har bodd sammen i studietida, jeg fikk henge sammen med gjenge hans som tenåring, spille kort sammen osv. Tror det var litt stas med lillesøster, og det var selvsagt stas med storebror.

Jeg lekte ikke mer med mine søstre som barn, og det var mer konkurranse og sjaluse mellom søstrene mine. Vi prater oftere sammen nå, og det blir mye barneprat. Mine brødre er ikke telefonpratere, men vi snakker sammen når det er noe viktig. Tror det er viktig å tilbringe litt tid alene sammen med sine søsken nå når vi er voksne, uten partnere. Har ingenting imot mine svigerinner, men en trenger litt alenetid.

Skrevet

Min bror er eldst og jeg er yngst av 4 barn, 7 år mellom oss, så vi lekte ikke mye sammen nei. Men mellom han og eldste søstra mi er det 16 mnd, og de lekte godt sammen

Skrevet

Nei og nei. Den eldste broren min er 8 år yngre en meg og den yngste er 12 år yngre en meg. Har ikke noe kontakt med den eldste men har litt kontakt med den yngste, han har vært en god barnevakt for onkelungene sine, hehe... :o)

Skrevet

Hei Kozy!

Jeg har to brødre, en på 20 og en på 21. Jeg er 26, så jeg lekte vel ikke akkurat mye med de når de var mindre. Men de lekte veldig godt sammen!

Har veldig mye kontakt med de i dag.

Skrevet

Jeg har en storebror som er 21 mnd eldre enn meg. Vi har alltid vært veldig gode venner, og jeg har elsket å hatt storebror! Siden jeg har tenkt på barn har jeg alltid hatt lyst på en gutt først og deretter en jente. Det har jeg fått, med akkurat 2 år imellom. :-)

Jeg og broren min er fortsatt veldig gode venner og ringes ofte, og vi er på hytteturer med partnere, middager, feirer nyttårsaften etc. :-)

Skrevet

Takk for svar! Jeg har vært litt bekymret for om jeg får barn av ulik kjønn så kommer ikke de til å leke så mye sammen. Men det er godt å høre at mange av dere har lekt godt med deres brødre:)

Skrevet

Jeg har tre yngere brødere.

Det er 4 år mellom meg og den ene. Vi lekte jo litt da vi var små,men kranglet mest!!! I dag har vi liten kontakt.

Har to halvbrødere på hver sin side. De er nå 17 og 18 år, har mer kontakt med dem, da begge bor hjemme ennå!

Skrevet

Ja og ja.

Det er 4 år imellom oss og vi lekte mye sammen da vi var små. (Alle ungene i området lekte ilag uansett alder).

Vi hadde noen år da jeg var 14-18 da det var full krigføring mellom oss (gikk overens innimellom også da...), men etter at jeg flyttet hjemmefra (etterhvert også han) og vi fikk hverandre litt "på avstand" er vi blitt kjempegode venner! Faktisk går vi som voksne så godt overens at han "leide" et rom i leiligheten vår et par år :-)

Skrevet

Har to brødre. En som er 2 år eldre og en som er 6 år yngre. Lekte mye med storebror da jeg var liten, men vi kranglet veldig mye også. Søskenkjærlighet=) I tenårene snakket i nesten ikke med hverandre..jeg var en sosial, utadvendt person som prioriterte venner, og han var en skoleflink gutt som satte seg mål tidlig i livet. Vi har et godt forhold i dag, selv om vi bor langt unna hverandre. Vi sees vel ca 2 ganger i året. Lillebror lekte jeg selvfølgelig ikke noe særlig med, men vi har et veldig nært forhold. Ser på han nesten som en sønn:) Har alltid passet på han og stilt ekstra opp for han.Vi bor ganske nært og sees iallefall 1 gang i uka.

Skrevet

to brødre: ein bror som er 2, 5 år yngre:

vi leika relativt lite. eg var tidleg, han var sein. God kontakt no som vaksne og småbarnsforeldre.

lillebror: åtte år yngre. stor kontakt og svært nære frå han vart fødd og tom i dag.

Skrevet

Har en nevø som er 9 år yngre enn meg ,men ser på han som lillebroren min ,har passet og bodd mye sammen med han under oppveksten .Han ser på meg som er storesøster,og han bor hos oss når han har perm fra millitæret pga at moren han har flyttet til usa.

Han er også min sønns gudfar.:)

Skrevet

jeg har en bror som er fire år yngre enn meg.Da vi var små synest jeg ofte han var dum og plagsom, vi lekte ikke så mye sammen. Men nå er han 21 og jeg 25 og vi har et supert forhold,er så glad i han og stolt av han:)

Skrevet

Jeg har ikke brødre, men samboeren min har en søster som er tre år yngre. De to har alltid hengt sammen som erteris (bortsett far en lite periode i ungdomsårene) og er supernære i dag også. de snakker sammen på telefonen minst en gang per dag, og treffes flere ganger i uka i de periodene som de bor i smma område.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...