3småtroll♥ Skrevet 31. oktober 2008 #1 Skrevet 31. oktober 2008 Lillemann på snart 6 mnd har den siste mnd vært mindre og mindre intr. i pupp, men har ville hatt et par ganger i løpet av dagen og gjerne en gang på natta. MEN i går sa det plutselig stopp;( Han våknet etter første luren og ville ha pupp som vanlig. Jeg la han til og han begynte å suge, men etter noen sekunder begynnte han å hyle helt febrilsk. Han prøvde igjen et par ganger, men ende bare i gråt;( Jeg trodde først at det ikke var noe melk og gav han flaske med mme etter en stund- han var jo sulten stakkar!! Men da jeg pumpet meg like etterpå kom det jo melk. Men jeg tror kanskje at det tar for lang tid før det kommer noe nå og at det er derfor han blir så lei seg. Er det noen som har prøvd sånn nesespray? Han vil ikke ha noe mat heller- har prøvd ALT og da syns jeg det er så synd hvis vi må begynne med mme når jeg faktisk har melk og ammingen har gått så fint helt til nå! Blir så lei meg jeg! Kjenner tårene presser på bare av å sitte her å skrive:( Vær så snill og kom med noen gode råd nå jenter! Er ikke noe gøy med en sulten og trist baby og da en enda tristere mamma:(
3småtroll♥ Skrevet 31. oktober 2008 Forfatter #2 Skrevet 31. oktober 2008 Ingen? Jeg har skrivd innlegg på ammedebatten og småtroll også men får jo ingen svar!!?!
*musefis* med 2 store og 2 små Skrevet 31. oktober 2008 #4 Skrevet 31. oktober 2008 Det er ikke det at han begynner å bli lei? Min gutt ville ikke ha mer da han var 6 mnd og jeg kjempet i en mnd for å få ham til å suge men uten hell. Måtte bare slutte det av selv om jeg flommet over av melk! Han ville ikke ha mme så jeg måtte gi ham utvannet vanlig melk og da drakk han. Det kan høres ut som om gutten din rett og slett er ferdig med ammingen, desverre, men du kan jo prøve nesesprayen som du sier, eller amme-te. Håper det ordner seg for dere! )
wireless wife Skrevet 31. oktober 2008 #5 Skrevet 31. oktober 2008 Det kan godt være at han blir lei av å vente på utdrivningen ja. Mange barn er litt utolmodige, og det er helt vanlig at utdrivningen begynner å bli treigere når de er rundt den alderen. Spesielt dersom man har begyndt å introdusere fast føde. Fullammer du enda, eller har du begyndt med grøt el.l ? Det er ikke noe krise å slutte ammingen nå, men det annbefales ikke. NKA annbefaler å opprettholde ammingen i minst ett år (nasjonalt). WHO annbefaler å opprettholde i minst to år (internasjonalt). Helsemessig har barnet fordeler av ammingen helt frem til fire år faktisk, selv om de færreste ammer vesentlig kortere enn det. Slik jeg leser innlegget ditt ser jeg ikke at det er et ønske fra din side om å slutte å amme, så da får vi helelr finne en løsning på problemet. Det kan være flere ting som spiller inn. Feks: 1) At du har begyndt med fast føde 2) Du har fått tilbake mens (melken kan da endre smak, og utdrivningen kan hemmes) 3) Du har blitt gravid igjen (melken endrer også da smak, og utdrivningen kan hemmes) 4) Utdrivningen blir treigere av andre årsaker. Uansett hva som er årsaken kan man stortsett gjøre noe med det. Syntocsinon nesespray fungerer utmerket på veldig mange. Uansett hva som er årsaken så vil dette forsterkes MASSE av at du bekymrer deg. Dersom du spenner kroppen og stresser og er bekymret for at melken ikke kommer, så kan du være sikker på at melken ikke kommer heller. Du mp slappe heeeeelt av, og ha tro på at dette skal fungere. Senk skuldrene, og kjenn at du slapper av i alle muskler. Hvordan er det med underlivet? Avslappet? Tungen? Kjenn etter over alt, og pust rolig. Dette skal nok gå bra. Svar meg på de sprøsmplene jeg har stilt her, så blir det enklere for meg å komme med forslag til løsninger. Hvis du vil kan jeg åpne chatten på ammehjelpen.no for deg. Det er jo kanskje litt enklere å snakke på en chat istedet for å vente på svar her. :-)
Snøfnugg75 Skrevet 31. oktober 2008 #6 Skrevet 31. oktober 2008 Kan hende barnet har feks ørebetennelse. Då er det vondt å ligge flatt, og det kan vere det er vondt å suge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå