blond Skrevet 31. oktober 2008 #1 Skrevet 31. oktober 2008 Begge ungene bruker utrolig lang tid fra vi sier de skal noe til de faktisk gjør det de får beskjed om. Ikke sjelden "må" vi bli sinte for at det kanskje skal skje noe og eldste som er følsom i blant begynner å grine når vi snakker strengt til han eller kjefter. Det ville kanskje vært lettere om han hørte på med en gang?? Minste surrer rundt i eget tempo og diller med alt mulig rart, hører ikke på, men skaper seg og "flørter". Vi er konsekvente, men det hjelper ikke. Det eneste jeg håper på er at det ikke blir verre siden vi tross alt er konsekvente. Det er sikkert noe jeg overser som er det rette å gjøre, for jeg er blind for hva det kan være. Frustrerende er det iallfall. Det er slitsomt når vi må bruke all energi og fokus på å få ungen til å gjøre det han skal og som han kan. Slitsomt å måtte kle på med tvang på en måte som ser mer ut som slåsskamp enn hjelp (minstemann).
h@ppy elsker høstfargene :) Skrevet 31. oktober 2008 #2 Skrevet 31. oktober 2008 Uff...hørtes ut som det var her i dag tidlig...Utrolig frustrerende at det ikke går han å høre etter X antall beskjeder... alt endte med at jeg ble sint, og når de tilslutt gikk på skolen/barnehagen, så satt jeg der med en utrolig dårlig samvittighet;(
blond Skrevet 31. oktober 2008 Forfatter #4 Skrevet 31. oktober 2008 Det er slik HVER DAG! Og det hjelper sjelden å bli sint, så forskjellen er om man skal bli sint og bli ferdig med det som skal gjøres eller om man skal bruke lang tid og ikke bli sint. Ikke noe moro å være sint heller. Kjenner at motivasjonen og lysten til å gjøre noe fint for de krymper.
Ulme Skrevet 31. oktober 2008 #5 Skrevet 31. oktober 2008 Er på samme måten her. Jeg sier ting 3 og 4 ganger uten at det skjer noe. Til slutt blir jeg sint, og da får det konsekvenser for de i form av inndratte goder. Sikkert feil måte å gjøre det på, men jeg har ikke uendelig med tålmodighet. Eldste er 7 år og burde skjønne at hun må høre på oss.
h@ppy elsker høstfargene :) Skrevet 31. oktober 2008 #6 Skrevet 31. oktober 2008 Freak-me! : er 7 åringen min også som faktisk er værst, jente! Gutten på 5,5 år går det litt bedre med:)
katta og co Skrevet 31. oktober 2008 #7 Skrevet 31. oktober 2008 Vår eldste er en somlekopp og bruker veeeeeeeeeeldig lang tid og vi må mase og mase og mase. Blir til slutt så lei og frustrert at jeg blir sint. Utrolig frustrerende!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå