Gå til innhold

ååå, æsj.. hva hadde dere gjort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har jobbehelg (netter), og har vondt i oere og hals+litt hodet, men det er verst om natta (men det er jo da jeg jobber..). I natt våknet jeg opp av at jeg var gjennomsvett. Kunne sikkert gått på jobb på dagtid, men er som sagt verst nattestid.

Boer jeg bli hjemme fra jobb natten som kommer...? Uff, hater å melde ifra om sykdom. Og i helgene er det jo ikke så lett å få folk alltid heller. Bare jobbet der i litt over 2 mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville blitt hjemme. Du risikrerer kanskje også å smitte andre om du går syk på jobb?

Skrevet

Ville bare si at det at du er verst på natta kommer av at du ligger da, ikke av tiden på døgnet. Om du skal dra på jobb er det likevel bare du som kan avgjøre.

Skrevet

Hadde sett det an, men hvis det ikke ble verre hadde jeg nok gått på jobb. Litt forkjølet er vel alle på denne tiden av året?

Skrevet

Helt normalt å kjenner mer til ubehaget og smerter når man ligger....ingenting som tar bort oppmerksomheten, så hvis du jobber natt så vil du neppe kjenne deg verre enn nå uansett.

Så fersk i jobben så ville jeg holdt ut i hvertfall så lenge det ikke var noen stor smittefare for feks svake pasienter osv...aner ikke hva du jobber med. Må ta hensyn til det også.

Fravær når man er i eventuelt vikariat eller prøvetid er alt annet enn positivt i hvertfall.

Skrevet

Ja, det er delvis pga at man ligger. Men blir alltids verre om natten uansett (også om man er oppe).

Ja, vet jeg selv må avgjoere.. Er bare så vanskelig noen ganger. Hadde jeg ligget rett ut med feber, så hadde saken vært grei liksom...

Skrevet

Tror ikke det er proevetid, for jeg har vært ansatt i over et år, men er omplassert. Er fast jobb, ikke vikariat...

Æsj, får vel se det an. Men så er det også sånn at jo senere en melder ifra, jo vanskeligere er det for dem å skaffe folk.

Skrevet

Har man fast stilling så stiller saken seg noe anneledes. Hvis formen er sikkelig dårlig så bør du si fra nå så de har dagen på deg. Har en samboer som har vært arbeidsgiver selv, han ble mest forbannet hvis han fikk beskjed sent om fravær pga at det satte ham i ei knipe og mange ganger så endte han opp med å jobbe fra kl 7 til 22 pga at det ikke var mulig å få tak i en vikar.

Skrevet

Ja, det skjoenner jeg må være irriterende. Som regel kjenner man på seg om man er syk eller ikke litt foer. Men kan jo selvsagt skje akutte ting også...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...