Gå til innhold

Gjør jeg noe galt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig at de blir utrolig "klengete" når de er rundt 10 mnd? Jeg kan ikke hente et glass vann en gang uten at hun griner. Hva burde je gjøre? Hun vil ikke sitte på fanget eller noe heler, bare bli bært rundt. Helt umulig å gjøre noen ting som helst.

Hun reiseer seg og går med gåsto, er det noe med det som gjør det, at hun vil opp og gå egentlig.

Prøver å være tålmodig, men det er så slitsomt for jeg kan jo ikke snu meg bort en gang før det blir galt.

Klager ikke på henne, men blir bare fortvilet for føler jeg gjør noe feil...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bortskjemt ;)

Neida, er vel sånn at alle prøver å styre så godt de kan.. og så lenge de får lov til det, så har jo tulla di lært seg at det bare er å grine litt, så er mamma på pletten med en gang.. kjære deg, du kan jo ta deg lov til å hente et glass vann uten at du skal få dårlig samvittighet. Hun klarer seg finfint!

Skrevet

Det er akkurat slik det er her i huset. Det begynte i helgen med at han kun skulle være hos meg, om jeg gikk ut selv om det var andre i rommet, klikka det for han heeeelt til jeg kom tilbake. Snakket med HS om dette, og hun sa det var helt normalt og bare et sunnhetstegn, pga det er nå de begynner med tilknytning.

Han var 10 mnd på tirsdag.

Pappa`n skal ut i permisjon om en uke, da skal jeg på jobb igjen. Lurer på hvordan det kommer til å gå. Det er det samme om det er han eller andre, det er KUN mamma som er god nok.. Slitsomt... Men som den over sier så har de det jo bra, og klarer seg fint selv om vi henter oss et glass vann. Han er jo blid som en sol med en gang han ser meg igjen:)

Skrevet

Uff, ja, hun må jo ha dt bra, men blir så fortvilet. For non dager blir jeg så sliten av det, og kjenner jeg blir irriter på en måte. Men så får jeg dårlig samvittighet etterpå.

Hun kan ikke leke alene i to sek en gng. Skal bare opp til meg. Kan leke i grinda hvis hunikke ser meg, men da kan jeg ikke lage en eneste lyd fordi da hyler hun og vil til meg.

Bra det er et sunnhetstegn ihertfall:)

Skrevet

Det kalles separasjonsangst og er helt vanlig. Helsestasjoner pleier å informere foreldrene om dette og jeg synes det er litt rart at det bare er forklart som et sunnhetstegn/at de begynner å knytte seg til folk. Det går an å legge til at den "værste" sep.angsten går over etter en stund, men det varierer fra barn til barn.

Du kan f.eks øve på å si hade når du går ut av et rom for så å vise at du kommer tilbake igjen. Slik vil barnet forstå (etterhvert) at du ikke forsvinner for godt når du forlater rommet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...