Gå til innhold

Hvem skal jeg ringe for å høre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på 2 årskontroll med lillegutt i går og lengen fant en lyd på hjertet hans som skal sjekkes ut. Sikkert ikke noe farlig men. skal få ultralyd av hjertet på sykehuset innen 3 mnd.

Også har vi time til øre-nese-hals-spesialist om en måned hvor han skal sette inn dren i begge ørene og fjerne falske mandler. Han skal da i narkose.

Bør ikke hjertet sjekkes ut før narkosen? Synes det er litt skummelt å skulle legge han i narkose når vi ikke er helt sikre på at alt er som det skal.

Men hvem kan jeg ringe til å høre om dette? Sykehuset? Fastlegen? Helsesøster?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bør vel innom fastlegen og så sender vel han henvisning videre til sykehuset. Men da må han/hun jo huske at sønnen din bør få en sjekk før inngrepet og skrive det i henvisningen vil jeg tro. Lykke til!

Skrevet

Fant en bilyd på hjertet til tulla også. Var veeeldig usikker på om det var rett så jeg dro til svigers spurte om han kunne sjekke henne. Var ikke noe i det hele tatt. Spurte med en gang om legen var nyutdannet. Var visst endel av de som sendte unger til unødvendige undersøkelser. Denne damen var nyutdannet.

Tulla hadde perfekt hjerte på 3d ul og alle andre sjekker så jeg stoler på han svigerfar som er en erfaren lege og kirurg =0)

Ta en ekstra sjekk hos fastlegen så du får en annen leges mening.

Skrevet

Takk skal dere ha:) Da ringer jeg i fastlegen i morgen og hører hva han synes. Jeg er ikke i tvil om at det kanskje bare er tull at det er noe galt, men det hadde jo vært fint å få sjekket det ut ordentlig før han skal opereres da.

Han legen som lyttet var ikke nyutdannet. Jeg har sett han mange ganger før og er fast lege på helsestasjonen. Han hadde med seg en som var nyutdannet først og han sa han trodde han hørte noe i lungene og da hørte han "gamle" legen etter og fant ut at det kom fra hjertet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...