Gå til innhold

Tror dere på "What goes around, comes around"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg mener, når noen er fæle så får de det tilbake gjennom noe annet?

Ikke nødvendigvis fra personen som ble gjort urett mot?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det tror jeg på. Iallefall ønsker jeg å tro på det, liker idéen;)

Skrevet

jepp. har sett det SÅ mange ganger. Jeg må si jeg koser meg hver gang noen får som de har fortjent. på den ene eller andre måten

Skrevet

Ja.... eller karma.... :P

Liker å tro på det hvertfall.

Skrevet

Til en viss grad. Ikke når det kommer til drap o.l., men hverdagslige ting: ja!

Skrevet

Jepp. Og får det bekreftet stadig vekk, hehe.

Regelen gjelder selvsagt meg selv også, er jeg kjip, blir jeg snart møtt av noe kjipt.

Skrevet

Nei, det er desverre de hensynsløse som kommer lengst, og de "gode" som blir sittende bak gjerdet og ser på..

Se på Tibet..? Eller bush? Eller en hvilken som helst "drittsekk" du møter på gata?.. Nytter ikke å bare ta imot og vente på at karma skal gi deg lotto gevinst..

Skrevet

Ikke akkurat slik du beskriver det, men jeg tror det at de som ikke er snille overhodet ikke er lykkeligere enn det en snill person er.

Jeg tror ikke det at hvis en slem person gjør noe mot en annen vil oppleve en vond ting som hevn for det som kommer fra en annen kant.

Tror neppe verden er så enkel.

Tror heller det at en drittsekk har større sjans for å oppleve negative ting som følge av at h*n er en drittsekk siden de slenger om seg med dritt i større skala, hehe.

Skrevet

Ikke så detaljert som du sier det, men jeg tror man møter mer godvilje om man er åleit mot folk, og mer trøbbel om man ikke er det. Men om man skal se på tilstanden i verden, ser man jo stadig at "bad things happen to good people", så det er virker jo desverre ikke så sannsynlig.

Skrevet

Legger vi ikke litt mer merke til at bad things happens to good people enn at bad things happens to bad people?

Skjer det dårlige ting med drittsekker mener vi jo bare at det er velfortjent.

Tror ikke det er mer eller mindre av noen av det påstandene jeg egentlig.

Skrevet

Vi kan iallfall slå fast at det skjer fæle ting i stor skala. Synes i tillegg det er vanskelig å bestemme hvem som er "slemme" og "snille"; skal man ta hensyn til bakgrunnen til de slemme, hvorfor er en drittsekk en drittsekk? For meg virker det ikke som det er noen rettferdighet i verden, på noen måte.

Skrevet

Jeg tror det skjer fæle ting og fine ting hele tiden og at de fleste gjør både gode og dårlige gjerninger. Så dersom man leter etter den ene eller den andre "regelen" klarer man nok å finne det man leter etter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...