Gjest Skrevet 30. oktober 2008 #1 Skrevet 30. oktober 2008 Veldig mange påstår at det er en kjennsgjerning at det ikke er sosialt akseptert å spørre voksne folk om hvor gamle de er. Jeg har alltid gitt faen i denne normen, og spurt folk om hvor gamle de er likevell. Det jeg har lagt merke til er at da jeg var tenåring så ble jeg ofte irettesatt når jeg spurte voksne mennesker rett ut om hvor gamle de var. F.eks. på skolen fikk jeg ofte høre "det spør man ikke om", "det er uhøflig å spørre om alderen til folk" når jeg spurte lærere om hvor gamle de var. Men nå som jeg er voksen (jeg er 33) så opplever jeg veldig sjelden at folk motsier meg hvis jeg spør dem om hvor gamle de er. Noen blir forlegne når jeg spør de om hvor gamle de er, noen fniser, noen sier "nå kan du gjette, nå" eller at noen sier at de syns det er ubehagelig å få det spørsmålet. Men de fleste sier alderen sin uten å gjøre noe synlig nummer av det hvis jeg spør dem om hvor gamle de er. Jeg lurer på hva det kommer av at da jeg var tenåring så opplevde jeg ofte at voksne folk ikke ville svare meg hvis jeg spurte dem om hvor gamle de var, eller at de presiserte at det var uoppdragent å spørre om det. Mens nå som jeg er voksen, så opplever jeg sjelden at folk jeg spør om alderen på nekter å svare på det eller forsøker å belære meg og si at det er noe man ikke skal spørre om. Stemmer det at det er mye lettere for et voksent menneske å påpeke at et barn eller en tenåring gjør noe som er uoppdragent eller feil å gjøre. Mens hvis en voksen person gjør det samme, så tenker folk kanskje i sitt stille sinn at dette var da dårlig oppførsel, men en voksen person vil som regel ikke irettesette eller belære eller påpeke at en annen voksen person gjør noe som er uoppdragent? Terskelen for å bemerke at en voksen person dummer seg ut, er vel ganske høy, med mindre det er en av dine nærmest det dreier seg om? Stemmer dette? Tror dere at like mange voksne blir forlegne av å bli spurt om hvor gamle de er nå som de ble da jeg spurte om dette da jeg var mye yngre, men nå som jeg er voksen, så vil ikke folk flest gjøre meg forlegen ved å si rett ut til meg at jeg er uoppdragen?? Dessuten så er det kanskje slik at voksne mennesker regner meg at tenåringer ennå kan oppdras, men en voksen som er uoppdragen er det for sent å oppdra??
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 30. oktober 2008 #2 Skrevet 30. oktober 2008 Finn på noe nytt å spørre om.. Idiot
Vil Skrevet 30. oktober 2008 #3 Skrevet 30. oktober 2008 Vel, det handlet da iallefall ikke om oppkast denne gangen!
Lova Skrevet 30. oktober 2008 #4 Skrevet 30. oktober 2008 Var du ikke helt fornøyd med svarene du fikk sist du spurte?
doffine Skrevet 31. oktober 2008 #5 Skrevet 31. oktober 2008 zoloft, zyprexa, cipralex, haldol, abilify, efexor, seroquel er vel kansje noe du burde ha innabors? Hvertfall en av disse. Ta en tur til psykiater ¨så får du det du trenger i ditt tilfelle. For nå er det faktisk nok av denne oppførselen nøffemor. Jeg er alvorlig bekymret for dine barn. Er skremmende at en som er så mental ustabil har barn.
blirjegsnartmamma Skrevet 31. oktober 2008 #6 Skrevet 31. oktober 2008 æsj, hun har da vel ikke barn? Hun har jo hengt rundt her i evigheter. Men så er hun plutselig borte! Kanskje hun er innlagt iblant, at det er derfor?
doffine Skrevet 31. oktober 2008 #7 Skrevet 31. oktober 2008 "blirjegsnartmamma*!!mnd".... jeg har vært medlem på bim i over 2,5 år og nøffemor har på de årene påstått at hun har barn. Minste er vel to år snart.. mekelig . HÅper for hennes barns del at hun er innlagt på dikemark... for det trengs. Bare synd de da slipper henne ut igjen altfor tidlig.
blirjegsnartmamma Skrevet 31. oktober 2008 #8 Skrevet 31. oktober 2008 ja, hun skriver jo om barna sine hele tiden.. Altså - personen som er bak nøffemor har nok barn, men den "personligheten" som har fått navnet nøffemor har bare innbilte barn? hehe nei, syk er dama uansett!
Lillemus&mamma'n Skrevet 31. oktober 2008 #9 Skrevet 31. oktober 2008 Hvorfor kan ikke denne dama gi seg snart? Det er de samme spørsmålene HVER GANG jo! Enten alder, oppkast eller hygiene... Syke kvinnfolk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå