Gå til innhold

du med 14 dager gammel baby, som bare sov...hvordan

Anbefalte innlegg

Skrevet

går det med dere, har vært såååå urolig for dere...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tar meg den frihet og kopierer svaret jeg fikk fra "en liten og en litt stor" tidligere i dag:

Hei alle sammen!

Tusen takk for omtanken deres. Det varmer :)

Det går heldigvis bra. Jeg ringte fastlegen i går og vi fikk komme til en hastetime. Legen vår ville vi skulle ta en tur opp på barnepoliklinikken på riksen for en vurdering der. Ble mottatt av veldig hyggelige leger og jeg følte vi ble tatt på alvor. Tror ingen har hørt om en sovende badebaby :) Og jeg ble fortalt at det var helt riktig å komme.

Lillegutt ble undersøkt fra topp til tå og alt så heldigvis bra ut. Det ble tatt både vekt (gått opp 300 gr på en uke) og masse blodprøver- inkludert bilirubin. Han er litt tett i nesa stakkar- tror storebror har smittet litt, ellers var alt av blodprøver vedlig fine, med unntak av bilirubin. I forrige uke etter lysbehandling hadde den gått ned til 265- deretter steg den til 281 og nå var den på 325. Om den er på vei opp eller vei ned er vanskelig å si- men skal inn på en ny kontroll på mandag. Det kan være disse verdiene som gjør at han er litt slappere enn normalt- men så lenge han spiser godt og verdiene er under lysgrensa er det ikke stort å gjøre. Så da er det bare å vente til mandag å se.

Ha en fin dag alle sammen- og igjen takk for hjelp, råd og omtanke :)

fra

En liten og en litt stor

Skrevet

Dytter igjen :)

Må si at det går bedre nå. I går var han våken nesten en time.

Skrevet

Heisann.

Hadde en slik baby jeg også. Hun sov seg gjennom den første mnd og hadde 3 lysbehandlinger før bilirubin begynte å gå ned av seg selv. Hadde fin effekt av lysbehandlinga men bilirubin-verdiene steg igjen etter avsluttet behandling. Det var utrolig frustrerend, men på 1mnd-dagen hennes hadde den fortsatt å gå nedover, og da ble vi friskmeldt. Var inne og målte bilirubin nesten annahver dag i denne perioden. Noe barn bruker bare litt lengre tid på å få igang levra. Min var født 3-5 uker før termin, og da er det veldig vanlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...