Gå til innhold

sunne og BILLIGE middagstips?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Omelett med grov salat til

fiskeboller med hvit saus og poteter (på de fleste butikker selger de "eget merke" fiskeboller til 7-8 kroner boksen)

Posesuppe med grovt brød

vårruller, med frossengrønnsaker og ris

Skrevet

Noe jeg alltid har i fryseren er kyllingfilet. 2 kg til 149,- får du på de fleste butikkkjeder. Dette holder til mage middager hos oss hvertfall. Sammen med masse løk, paprika, broccoli, en boks wok-grønnsaker (ca 10,-)(bambusskudd, vannkastanje, babymais og bønnespirer), lag saus selv av soyasaus, krydder og buljong om du vil, eller karry og kokosmelk, servert med ris (3 kg First price 39,90) er namnam=)

Pitabrød med god salat og kylling er også godt

Husk å handle inn stort! Ikke kjøp små pakker med ting, det blir dyrere i lengden.

First price ørret er også billig, servert med poteter, grønnsaker, agurksalat og hjemmelaget saus. Mye billig frysevare/fisk på Kiwi/Spar/Joker.

Ofte er det billigere å kjøpe frosne grønnsaker enne fferske, om ikke alt brukes på en gang. Frosne erter, bønneskudd, broccoli inneholder mer vitaminer enn ferske, fordi de ble frosset mens de var helt ferske, i motsetning til det som har reist lang og lagt lenge i butikkhyllene.

Rotgrønnsaker kjøper jeg ferskt da, for det smaker pyton om det er frosset.

Synd jeg ikke klarer å følge mine egne råd alltid..=/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...