cherry coke Skrevet 30. oktober 2008 #1 Skrevet 30. oktober 2008 Hva er vanlig hos dere? Her er det nyttårsbukk som gjelder. Og det er så utrolig koselig=) I år får jeg ikke gått sammen med jenta mi siden vi er i utlandet, men neste år skal vi kle oss ut!=) Drammebukk er også en (heldigvis utdøende) tradisjon her.
Plutselig_gravid Skrevet 30. oktober 2008 #2 Skrevet 30. oktober 2008 Her i bergen omegn er det nyttårsbukk som gjelder:) Meg og lillegutt går hver nyttårsaften:)
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 30. oktober 2008 #3 Skrevet 30. oktober 2008 Der jeg kommer fra kaller vi det for julebukk, men det skjer på nyttårsaften og kaller det også for nyttårsbukk. Men veldig varierende fra hvor i landet, der vi bor nå skjer det i romjulen. Men synes det er bedre om det er samlet til en dag
TurboPrinsessen:-) Skrevet 30. oktober 2008 #4 Skrevet 30. oktober 2008 Vi har alltid gått nyttårsbukk,,, bare at vi har kalt det julebukk i alle år. Skjønte aldri det jeg, at vi skulle gå julebukk på nyttårsaften.. men men... vi gikk no rundt på døren, sang julesanger og fikk snop:-)
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 30. oktober 2008 #5 Skrevet 30. oktober 2008 julebukk ja! tenk om dere fæle bergensere osv skulle ta med den fæle tradisjonen om nyttårsbukk hit. fysj! fysj!! knis.. åhh drammebukk er jo genialt! mye bedre enn å få sure julekaker og vasne klementiner!
mai mammaen til to Skrevet 30. oktober 2008 #7 Skrevet 30. oktober 2008 nyttårsbukk er jo mye bedre enn julebukk.. iallefall for alle barna. man slipper kaker osv. får kun snop. og innimellom noen klementiner også da..
cherry coke Skrevet 30. oktober 2008 Forfatter #8 Skrevet 30. oktober 2008 Drammebukk kunne ha vært trivelig det. Men ikke når et kommer halvfulle, halvgamle, smågale folk pådøra og krever sprit!=)
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 30. oktober 2008 #9 Skrevet 30. oktober 2008 hvorfor slipper man kaker? det er alltid plenty av julekaker igjen her til nyttår. hehe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå