Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2008 #1 Skrevet 30. oktober 2008 Har startet opp som selvstendig. Ting tar tid, økonomien har vært på bånn, men dro i land ett oppdrag verd ca 120 000 i dag. Bra! Er veldig oppgitt og sliten nå. Mannen jobber mye, men har normal fastlønn. Av en eller annen grunn blir det forventet at han skal kunne jobbe og jeg må ta meg av det hjemme. Jeg har vært den som har gjort det meste hjemme. I dag feks hadde vi syke barn, han hadde ikke mulighet til å være hjemme. Jeg tok meg av det, men klarte å dra i land denne orderen allikevel. I morgen er det planleggingsdag i bhg. Jeg ga beskjed for 14 dager siden at dette måtte han ta seg av. Han sa i dag at det var umulig for han å være hjemme, så jeg må bli hjemme med 3 barn i morgen. Noe som passer ekstremt dårlig da dette kan bety at jeg mister orderen... Jeg ga så beskjed til min kjære om at han måtte da få vasket huset i dag (vi får huset fullt av gjester i morgen og det flyter her). Dette var ok. Han kom hjem til ferdig middag og alle barna hentet fra bhg + at jeg hadde tatt meg av den som var syk. Men fikk så beskjed om at han måtte nå dra på jobb igjen. Da sitter jeg her da, han er på jobb. Tre barn som skal være hjemme i morgen. Hus som skal vaskes og mat kjøpes inn. Storinnrykk av gjester til helgen som kommer for å feire min 40 års dag... Har sjenket opp ett glass rødvin, barna er badet og lagt. Jeg må nå vaske ett stort hus da det er umulig å gjøre det med ungene hjemme i morgen. Oppdraget mitt jeg ble så glad for, kjennes nå overveldende. Venner kommer på besøk og skal ha mat, fest og overnatting. Ungene skal aktiviseres. Ja, luksus problemstilling, men veldig lei meg. Mannen er den beste i verden. Han stiller opp og elsker ungene og meg høyt. Han tar sitt ansvar og det er vel ett år siden sist jeg måtte ta meg av morgenstell og få ungene i bhg, han gjør dette. Men han er alt for ansvarsfull overfor sin jobb og klarer ikke si nei når det er krise. Hvorfor blir ikke jeg prioritert nå? Dere synes sikkert jeg er egoistisk eller sier "prioriter riktig" dropp huset og gå for jobben. Men, det er en stor fest i helgen. Tenk dere om, hadde dere orket og fått huset fullt av folk der allt fløt? Jeg MÅ vaske. Jeg får ikke jobbet i morgen pga tre små barn hjemme. Huff, nå sipper jeg nok i mine overgangshormoner eller hva det er. Ja ja, utblåsning fra meg. Nå tørker jeg tårer, går ut på terassen og tenner en sigarett fra kriselageret (som skjeldent blir brukt og nok smaker dritt), vrir opp vaskefilla og setter i gang. Så sjekker jeg inn her og får vel passet mitt påskrevet. :\
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2008 #2 Skrevet 30. oktober 2008 *Bretter opp ermene og blir med deg og vasker* Skjønner godt at man mister motet innimellom jeg.. been there Grattis med de 40 da, håper det blir en hyggelig helg.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2008 #3 Skrevet 30. oktober 2008 Tja, jeg har aldri skjønt meningen med å vaske skikkelig før man får gjester. Shine litt er greit, men ikke skikkelig vask. Det blir jo like mye, om ikke mer og vaske etter festlighetene. Lykke til med feiring.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2008 #4 Skrevet 30. oktober 2008 det er ikke alltid like lett å ha 3 barn, jobbe i full jobb og sammtidig ha fest:) det er travelt:) syntes du er flink som klarer alt dette:) når det er sagt skal du være takknemlig som har et hus å vaske:) sitter her på 50 kvm med 3 unger og kan bare drømme om nytt hus:)
Gidder ikke! Skrevet 30. oktober 2008 #5 Skrevet 30. oktober 2008 Gratulerer med dagen! Slenger meg på hun som sier at litt rydding og vask av det verste holder i massevis før en fest. Dette fikser du!
Tommage♀♂ Skrevet 30. oktober 2008 #6 Skrevet 30. oktober 2008 Det med husvasken skjønner jeg så alt for godt! Har du ikke en eller flere gode venninner som kan passe barn i morgen da? Noen som også har barn i bhg, og som da skal være hjemme alikevel? Besteforeldre? Du er flink som klarer alt det du klarer, men om huset ikke er prikkfritt er det BARE du som legger merke til det når selskapet begynner alikevel;) Gratulerer med 40, 3 barn, mann og hus!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå