Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 30. oktober 2008 #1 Skrevet 30. oktober 2008 Det første jeg må si er jo bare at han er helt unik. Han er den første legen min som virkelig er interessert i å lære å høre på pasientene sine. Skal begynne fra begynnelsen. da jeg møtte opp i dag var det fordi vi skulle snakke om hva vi skulle gjøre for å finne ut av hvorfor jeg er i "overgangsalderen". jeg har hele veien sagt at jeg føler ikke den diagnosen passer meg i det hele tatt. Nå begynner han å bli enig med meg, han tror rett og slett jeg er født slik, at jeg har en eller annen feil. Men hva som gjør det er forsåvidt ikke av betydning, for det er ikke noe som kan gjøres likevell. Videre sa han at han hadde brukt 30 min før jeg kom på å finne ut noe om denne problematikken min da den var så unormal. Desverre fant han ikke noe fordi det dukket opp andre syndrom og diagnoser som kan skape høye FSH verdier, dette er jo ikke relatert til meg i det hele tatt. Så da sa jeg forsiktig at jeg hadde en del nettsider jeg har funne i løpet av disse 4 årene som jeg syntes var bra som jeg kunne sende til han. da sa han "Tosk, du skulle jo sendt de for lenge siden", og så smilte han. Jeg forklarte han at jeg var redd for å si noe fordi jeg ville ikke at han skulle tro jeg visste alt. da sa han så fint til meg at jeg visste nok mye mer om denne diagnosen, nettopp fordi den tilhørte meg. Det er første gang jeg har hørt en lege som innrømmer dette og ønsker å la meg få være med å avgjøre litt. Så vi avtalte at jeg skulle sende han en del nettsider. Videre sa han at han etter forsøket i november ønsker å ta en synachten-test for å finne ut hvor problmet mitt egentlig ligger. Så endelig skjer det noe, dette har jeg jammen meg jobbet for de siste årene. Jeg skal videre bruke ekstra østrogen tilskudd under stimulering denne gangen, dette fordi lite østrogen over tid har nå ført til at jeg blør hele 12 dager hver gang jeg har mensen. Så det blir spennende å se hva som skjer. Begynner nå for fullt med prednisolon også. Så nå folkens, nå nermer det seg. jeg håper så innderlig at det skal gå bra dene gangen:)
grysom Knut-Elias og lillebror Skrevet 30. oktober 2008 #2 Skrevet 30. oktober 2008 så godt å høre at du endelig har kommet til en lege som tar deg seriøst og som er mer ute etter å finne en løsning en å virke alt vitende.. masse lykke til fremover
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 30. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 30. oktober 2008 det er prøverørslegen min. Endelig er det nen som gjør noe, det var søren meg på tide.
grysom Knut-Elias og lillebror Skrevet 30. oktober 2008 #4 Skrevet 30. oktober 2008 ja d er iallefall sikkert... har jo fulgt trådene dine her inne i gjennom tiden å må si at jeg har blitt frustert på dine vegne mange ganger.. så det er helt supert at det endelig er en lege med handlings plan:D
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 30. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 30. oktober 2008 man kan si det sånn ja at jeg har vert frustrert mange ganger. Jeg har hatt en veldig dårlig periode de 2 siste dagene. har fått vite at enda flere er gravid, som om jeg ikke har hørt å det i hele sommer:( Så nå var grensen min nådd, i går brukte jeg hele dagen på å gråte, hadde det helt forferdelig. Nå håper jeg at jeg snart kan få slappa av, jeg skal ikke spør om mer enn den siste baben, da gir jeg meg. Men jeg klarer ikk eå slappe av før jeg har fått en liten i magen nå jeg elsker barn, de betyr alt for meg, så da må jeg berre klare dette. desverre renner tiden ut, og sjansene mine er svært små. men jeg prøver å fokusere at jeg har klart det en gang før. jeg har 1%sjanse for å klare det, å jenta mi er den ene
grysom Knut-Elias og lillebror Skrevet 30. oktober 2008 #6 Skrevet 30. oktober 2008 huff jeg kan ikke en gang sette meg inn i den sitiasjonen du er i nå.. skjønner veldig godt vist tårene sitter løst.. jeg husker veldig godt hvordan d var når alle andre en meg ble gravide... men jeg syns vell at du skal fokusere mer på d barnet du faktisk har vært så utrolig heldig å få.. for det er mange der ute som aldri får opplevd å være gravid å få et barn... søken etter nr 2 skjønner jeg også veldig godt,, å jeg tror fokuset blir enda større på d nå som dere vet hvor vanskelig det er å bli gravid å hvor skjelden dn sykdommen din er.. så det er godt å vite at du har møtt en flott og positiv lege:) å du har jo som du sier klart d en gang før.. har du kontaktet noen alternative plasser? i danmark har di veldig mange allternative behandlingsplasser som fokusrere på hormoner å det å få kroppen i balanse.. kanskje d kunne vært noe for deg?
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 31. oktober 2008 Forfatter #7 Skrevet 31. oktober 2008 da jeg startet å prøve på nr.2 så visste jeg jo at det kom til å bli vanskelig. Men jeg hadde en stor trøst i det lille barnet jeg hadde. Det tok lang tid før frutsrasjonen virkelig tok meg igjen, men nå er jeg ganske overrasket over at det er like tøfft denne gangen. Nå har det gått så lang tid, og jeg kjenner panikken tar meg. dette er dels fordi jeg kan ikke tenke slik som mange andre kan om at det kommer sikkert en gang. Her må det skje snarest, ellers risikerer jeg å bruke de neste 20 årene mine på å se alle venner få barn. det er tøff tanke. Når det gjelder alternativ behandling så tar jeg både homlopati, akupunktur og kvante. her skal ingenting være uprøvd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå