Gå til innhold

Skilte foreldre, svigerforeldre og julefeiringen?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjør dere som har skillte foreldre og vanlige svigerforeldre? hvordan fungerer deres jul?

deler dere opp så det blir annenhver eller tredjevær jul sammen.?

 

ble litt rotete dette håper noen kan svare og skjønner hva jeg mener.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde opprinnelig tenkt hvert 3. år hos hver. Men tipper vi inviterer alle hjem fra og med neste jul.

Skrevet

Foreløbig er avtalen vår at vi har annen hver jul hos hans familie og annenhver hos min. Når det er hans familie er det bare mora og når det er min blir det mamma og pappa annenhver gang. (altså hjer tredje jul hos hver besteforelder. Han har ikke pappa)

Skrevet

Vi tar det år for år. I år skal vi være hjemme, og vi har invitert den ene av de skilte foreldrene og begge svigers. Neste år får vi ta når den tid kommer. Det er uansett jeg og mannen min som bestemmer hvor vi skal være i julen, og mine foreldre har valgt å skille lag, så da får de ta konsekvensen...som i dette tilfellet er sjeldnere jul sammen med oss.

Skrevet

Annenhver. Det er jo ikke helt rettferdig at det skal gå utover de som ikke er skilt:) Vi kan invitere alle til oss, og jeg forventer at alle kan være sammen. Inviterer skilte foreldre til felles julefeiring også jeg da..

Skrevet

Året Lukas ble født var vi hos mamma....eller dvs. mannen min var hos mamma, og eg låg på føden=)

Året etter var vi hos svigermor, ifjor hos pappa,og iår skal mamma, stefar og søsken være hos oss=)

 

Men begynner å bli lei av å dra så mye i jula at vi kommer nok heller til å fortsette å være hjemme i jula, og heller invitere de hjem her slik som i år.....

Skrevet

Vi har begge skilte foreldre og vi har sagt ifra at vi ikke har tenkt å rullere på de. Vi blir hjemme hos oss selv og inviterer når det måtte passe for de ulike hit.

Skrevet

Vi har begge skilte foreldre som ikke tåler å være i samme rom... Veldig slitsomt, og det ødelegger en del av gleden med høytider og bursdager, for det blir alltid så mye styr og sårede følelser. Forrige jul prøvde vi å invitere alle til oss, men det ble ikke godt mottatt da noen nektet å komme hvis eksen kom. Vi har ikke funnet en god løsning men tar min familie annenhvert år, og deler da mellom mamma og pappa og likt på hans side. Så det blir julaften hvert 4.e år...

Skrevet

Vi feirer annethvert år hos svigers som bor sammen og annenhvert år hos mamma og stefaren min. Har droppa jul hos pappa rett og slett fordi jeg ikke synes det er noe koselig og jeg gidder ikke å presse meg gjennom en forferdelig julaften bare for å være hyggelig. Dessuten bor han så langt unna at om vi reiser dit så går vi glipp av å være sammen med resten av familien 1. og 2. juledag.

Skrevet

Uff, vi har 2 sett med skilte foreldre, men jeg har ikke kontakt med min bio far. Så vil vi jo i tillegg feire litt hjemme også og egentlig skulle vi gjort det i år. Men vi drar til svigerfamilien som bor lengst unna i år og er nok da hjemme neste jul. Så da får vi se hva som skjer videre... Vi har ikke noen faste feiringer her eller der... men nå er det lenge siden vi feira med svigers så da var det naturlig at vi gjorde det slik nå =)

 

Far til sambo ferier vi ikke jul med!! (men har et godt forhold til dem da)

Skrevet

Vi har også to sett med skilte foreldre, og vi tar det litt år for år. Har ikke noe fast.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...